שינויים בהנהלת EY ישראל: רו"ח שרון שולמן מונה ליו"ר ומנכ"ל הפירמה

דורון שהרבני, יו"ר EY, פורש מתפקידו בחודשים הקרובים, בהתאם להסכם השותפות, עם הגיעו לגיל פרישה • יורם טיץ, שותף מנהל בפירמה, יפרוש אף הוא עם הגיעו לגיל פרישה

משרדי EY ישראל / צילום: יח''צ EY
משרדי EY ישראל / צילום: יח''צ EY

בלב דרמת חקירת פרשת אי הסדרים ביונט קרדיט, מתבצעים חילופי מנהלים ב-EY: פירמת הייעוץ וראיית החשבון הגדולה בישראל, EY, הודיעה הבוקר (א'), כי בהתאם להסכם השותפות בפירמה, היו"ר דורון שהרבני והשותף המנהל, יורם טיץ, יסיימו את תפקידם, עם הגיעם לגיל 60 בחודשים הקרובים. לתפקיד היו"ר והמנכ"ל נבחר רו"ח שרון שולמן. שולמן הצטרף לפירמה לפני למעלה מ-20 שנה, פתח לראשונה את דסק המיסים של המשרד בארה"ב, ניהל את מחלקת המיסוי הבינלאומי וניהל למעלה מעשור את מחלקת המיסים, עד למינויו לשותף מנהל לפני כשנה.

הלכתם לאיבוד בפרשת יונט קרדיט? הנה כל הסיפור מההתחלה
עשרות מיליונים נעלמו, האם רואי החשבון מ-EY יכולים להתנער? 

לתפקיד שותפים מנהלים נבחרו יובל גנני ונעם קנטי. יובל ונעם החלו את הקריירה בפירמה, טיפלו לאורך השנים בלקוחות מהגדולים של הפירמה ותרמו רבות לצמיחתה ולהצלחתה.

פירמת ראיית החשבון ושרותי הייעוץ הפיננסי EY ישראל המעסיקה כ-2,200 עובדים וכ-150 שותפים ושותפות, עלתה לאחרונה לכותרות במסגרת פרשת אי הסדרים בחברת יונט קרדיט, שהפירמה שימשה כמשרד המבקר של דוחותיה. רשות ניירות ערך חוקרת בימים אלה את מנהלי החברה בחשד לגניבה בהיקף של מיליונים, זיוף, הלבנת הון ועבירות נוספות, בין היתר לאחר שהתברר שחסרים במאזן החברה כ-50 מיליון שקלים. זמן קצר לאחר הפתיחה בחקירה הגלויה, הודיעה פירמת רואי החשבון שליוותה את החברה על התפטרותה וכן על משיכת חתימותיה מהדוחות שניתנו בשנתיים האחרונות. בהמשך זומנו רואי חשבון מהפירמה לחקירה במשרדי הרשות.

זמן קצר קודם לכן עלתה לכותרות ברחבי העולם גם פירמת EY הגלובלית, שבה חברה הפירמה הישראלית, לאחר שהפירמה הבינלאומית שילמה קנס עצום בגובה 100 מיליון דולר, לאחר שהודתה כי חלק מרואי החשבון שלה, המבקרים דוחות כספיים של חברות, רימו בבחינות האתיקה בשנים האחרונות (CPE).

עיתוי חילופי המנהלים בפירמה נובע מהסכם השותפות

חילופי המנהלים בפירמה אינם קשורים לפרשות הללו והעיתוי שלהם נולד על רקע הסכם השותפות בפירמה הקובע כי מנהלים המגיעים לגיל פרישה יפרשו מהפירמה ויפנו את מקומם לשותפים הצעירים. לפני שהרבני כיהן בתפריד יו"ר הפירמה רו"ח רונן בראל, במשך כ-14 שנים, לאחר פרישתו של היו"ר המיתולוגי, יצחק פורר.

דורון שהרבני, יו"ר EY, מסר, כי "זו הייתה זכות גדולה להיות חלק מהנהגתה של הפירמה המובילה בישראל עם עובדים ושותפים בעלי יכולות יוצאות דופן. את המסע המאתגר והמהנה שלי בפירמה התחלתי לפני כ-37 שנים. הייתה לי זכות לגדול תחת הנהגתו והובלתו של יצחק פורר וזו הזדמנות להודות לו על כל פועלו עבור הפירמה, ולימים עם רונן בראל כיו"ר ותודתי האישית לו על פועלו עבור הפירמה והנהגתו את הפירמה. בטוחני ששרון, יחד עם השותפים והעובדים, יצליחו להוביל את הפירמה לשיאים חדשים ומאתגרים יותר. אני מבקש לאחל לשרון, ליובל ולנעם הצלחה רבה בתפקידיהם החדשים".

עומדים, מימין לשמאל: נעם קנטי, שרון שולמן ויובל גנני. יושבים, מימין לשמאל: יורם טיץ ודורון שהרבני / צילום: שאולי לנדנר
 עומדים, מימין לשמאל: נעם קנטי, שרון שולמן ויובל גנני. יושבים, מימין לשמאל: יורם טיץ ודורון שהרבני / צילום: שאולי לנדנר

יורם טיץ, שותף מנהל, מסר: "הייתה לי הזכות להיות חלק מהצוות שהצעיד את EY להיות פירמת היעוץ הגדולה בישראל, ומי שמוביל את היעוץ לתעשיית ההייטק הישראלית מראשית ימיה, והוא חלק מהותי וחשוב מהכלכלה הישראלית, ומקום גידול וצמיחה של אלפי אנשים מובילים בחברה ובכלכלה. עמדה לי גם הזכות לראות וללוות את צמיחתו של הדור הבא של מנהיגים, שיפרצו קדימה ויצעידו את EY להישגים הבאים. תודות לאנשים שלנו שלקחו, לוקחים וייקחו חלק מהמסע המרגש הזה".

שרון שולמן, היו"ר והמנכ"ל הנכנס הוסיף, כי "EY צמחה ותמשיך לצמוח על בסיס של מצוינות ניהולית, עסקית ומקצועיות יוצאות דופן. אני שמח על הזכות לעמוד בראש הפירמה ויותר מכך על ההזדמנות לעבוד יחד עם השותפים והעובדים להמשך הצמחתו של הארגון ולהתמודדות עם האתגרים שמזמנת לנו התקופה".