החידוש של סונול: תציב כספומטים למטבעות קריפטו

וגם: האקדמיה מגיעה לבית ההשקעות מגדל שוקי הון, הפועל ת"א הופכת טבעונית וקצת חדשות טובות • אירועים ומינויים

כספומט הקריפטו בחנות נוחות של סונול / הדמיה: גיתם
כספומט הקריפטו בחנות נוחות של סונול / הדמיה: גיתם

עוצרים לתדלק ולקפה ומאפה? עכשיו תוכלו לקנות גם ביטקוין. חברת המרות המטבעות הדיגיטליים BitcoinChange תציב כספומטים של מטבעות קריפטו במתחמי תחנות הדלק של סונול. כספומט ראשון כבר הוצב בתחנת מכבים אלוף שדה, בסמוך לכביש 4, ועד סוף 2022 צפויים לפעול 10 כספומטים כאלה.

המהלך של סונול וביטקוין צ'יינג' בא על רקע העלייה בביקושים לקניית ומכירת קריפטו, ובעקבות המגמה המתרחבת בארה"ב וההסדרה הרגולטורית שחלה בתחום. מדובר בפיילוט ראשון מסוגו בארץ, אולם בארה"ב כבר פרוסים 26 אלף כספומטים של קריפטו, ולאחרונה הם נכנסו גם לאחת הקמעונאיות הגדולות בעולם, וולמארט.

ההחלטה להציב את הכספומטים במתחמי סונול בוצעה בעקבות מחקר שנערך בארה"ב בקרב חברות כספומט קריפטו, שממנו עלה כי חנויות נוחות מהוות מקום בטוח ונגיש בשל המיקומים המרכזיים, והעובדה שהן פתוחות 24/7, מוארות וכוללות חנייה קרובה.

איך זה יעבוד

הכספומטים של ביטקוין צ'יינג' יאפשרו לרכוש ולמכור מטבעות מסוגים שונים, בהם ביטקוין, אית'ריום, לייטקוין ועוד. הפעולה מתבצעת באמצעות סריקת ארנק דיגיטלי בטלפון הסלולרי של הלקוח, ואימותים נדרשים כמו סריקת ת"ז וקוד לנייד. בניגוד למסחר רגיל, אין צורך בהורדת אפליקציות עם אימותים. השירות יוגבל ללקוחות מעל לגיל 18, ובשלב ראשון ניתן יהיה להיעזר בנציג החברה שיעמוד ליד הכפסומט.

"הצבת כספומטים לקריפטו תאפשר ללקוחות הסוחרים במטבעות אלה לבצע פעולות שונות, בזמינות מלאה ובתהליך בטוח ויעיל", אומר ניר גלילי, מנכ"ל סונול. "תחום הקריפטו צפוי לתפוס תאוצה בישראל, עם תמיכה רגולטורית שתאפשר לו התפתח, ולהוות גם עבורנו מנוע צמיחה משמעותי".

ביטקוין צ'יינג' הוקמה ב-2018 ונמצאת בבעלות בבעלות אבי דיין שחבר לשני זיו וארז אייל, העוסקים במסחר בקריפטו מאז 2013. החברה פועלת בתל אביב, נתניה ובאר שבע, ומעסיקה 15 עובדים.

שירה ספיר

האקדמיה מגיעה לבית ההשקעות

שיתופי-פעולה בין גופים מוסדיים לבין האקדמיה עשויים להוביל לשינויים בדרכי הפעולה ולשיפור תוצאות - זה ככל הנראה מה שעמד מאחורי ההחלטה של בית ההשקעות מגדל שוקי הון לשתף פעולה עם חוקרים מרחבי העולם, לצורך פיתוח מודלים חדשניים בהשקעות ובניהול סיכונים.

כחלק מהמהלך אירחה החברה במשרדיה את פרופ' סונג-פינג זו מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת וולונגונג שבאוסטרליה. יחד עם ד"ר יוסי שווימר, מנהל מחלקת המחקר שלה, בחנו השניים מודלים תיאורטיים הכוללים בין היתר יישומי בינה מלאכותית, וכן מודלים מעשיים ליישום בעולם ההשקעות וניהול הסיכונים. המודלים הללו צפויים לשמש את מגדל שוקי הון לאופטימיזציה של הקצאת הנכסים שלה, וכן להתמודדות וניתוח תרחישי קיצון.

מימין: פרופסור סונג-פינג זו וד''ר יוסי שווימר / צילום: מורן פאר, מגדל שוקי הון
 מימין: פרופסור סונג-פינג זו וד''ר יוסי שווימר / צילום: מורן פאר, מגדל שוקי הון

פרופ' זו וד"ר שווימר הגדירו בעיות משמעותיות שעמן מתמודדים משקיעים, כמו מדידת סחירות של נכסים במועדים שונים במהלך יום המסחר, תהליכי שינוי במחירי ניירות ערך וחזרתם למחיר הבסיס בתוך יום המסחר, השפעת אירועי קיצון חיצוניים לכלכלה ועוד.

"אנחנו שואפים לדייק את המודלים שלנו כך שיתאימו לכל תקופה - גם בתקופות סוערות דוגמת משבר הקורונה, וגם בתקופות רגועות יותר", אומר ד"ר שווימר. שיתוף-הפעולה צפוי להימשך הן ברמה האקדמית והן ברמה היישומית, וכן להתרחב למהלכים נוספים עם אוניברסיטאות נוספות בעולם.

הפועל ת"א הופכת טבעונית

הטבעונות חודרת ללב המיינסטרים: אוהדי קבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב יצטרכו בקרוב להתרגל לשם החדש "הפועל ויגן פרנדלי תל אביב". העמותה הטבעונית עושה היסטוריה, ותהיה נותנת החסות הראשית לקבוצה, בהיקף של כמיליון שקל לעונה.

במסגרת ההסכם, הקבוצה והעמותה יקדמו אורח חיים בריא וצמצום תזונה מן החי, הפוגעת באקלים ובבעלי החיים. מקורבים לעסקה מספרים לגלובס כי הפעילות תכלול מעבר לתזונה טבעונית בלבד במזנונים (בשלב ראשון במזנון ה-VIP, ובהמשך בהדרגה גם במזנון הקהל הרחב), הצבת פחי מחזור באולם, תזונאית שתוצמד לקבוצה כדי לעודד מעבר לאורח חיים טבעוני ועוד.

שני אשכנזי

מנכ"ל חדש לנטורל אינטליג'נס

יונתן אידלסהיים, 45, מונה למנכ"ל חברת האינטרנט נטורל אינטליג'נס, העוסקת בתחום ההשוואות המקוונות. הוא יחליף בתפקיד את ניר גרינברג, מייסד החברה ששימש כמנכ"ל מיום הקמתה ב-2009, וכעת יכהן כיו"ר פעיל.

יונתן אידלסהיים, מנכ''ל נטורל אינטליג'נס / צילום: סטודיו DHM
 יונתן אידלסהיים, מנכ''ל נטורל אינטליג'נס / צילום: סטודיו DHM

אידלסהיים, שהצטרף לנטורל אינטליג'נס לפני כשבע שנים, מתמחה בהובלה וניהול פעילות עסקית גלובאלית בחברות אינטרנט בינלאומיות. בין היתר, הוא שימש במספר תפקידים בענקית המשחקים העולמית 888.

חדשות טובות

מחנה קיץ לילדי פליטים. ארגון לב אחד מקיים בעיר לביב שאוקראינה מחנה קיץ לילדי פליטים בגילאי 8-14, בשיתוף מתנדבי הארגון, עיריית לביב ומשרד החינוך הישראלי. בעיר ישנם כ-60 אלף פליטים ללא מסגרות לקיץ, והמחנה, שיתקיים עד 27 באוגוסט, מעניק לילדים תכנים מעולמות אומנויות הלחימה וכלים להתמודדות עם מצבים מאתגרים.

"על רקע הפעילות שלנו מהחודשים האחרונים בפולין ואוקראינה, ראש עיריית לבייב פנה אלינו וביקש עזרה בכל מה שקשור בחינוך בעיר", מספר תומר דרור, יועץ אסטרטגי במקצועו וממייסדי ארגון לב אחד. "רק בלבייב יש 60 אלף פליטים חסרי בית שאין להם שום מסגרת לקיץ, והוא ביקש את עזרתנו בכל מה שקשור בחינוך בעיר. הוא פנה דווקא אלינו כי הם במלחמה, ואנחנו בישראל כבר שנים נמצאים במלחמה. הוא אמר שאנחנו יודעים הכי טוב מהי מלחמה קיומית ואיך להגן על עצמנו, ולכן יש לנו את הכלים הטובים ביותר לעזור להם בתוך המצוקה שלהם. כולם רגילים לבקש מישראל נשק ופטנטים, והוא דווקא בא וביקש את הידע שלנו כאחת האומות המנוסות ביותר בעיתות חירום.

"באופן מיידי נרתמנו והחלטנו להקים מחנה קיץ, שכולל גם בית ספר של קיץ וגם היבטים רגשיים ולא רק פאן. תכננו לעשות אותו ל-70-80 ילדים, אבל אחרי גיוסי כספים הצלחנו להגדיל את המספר ל-120 ילדים ואנחנו מקווים שבקרוב יהיו לפחות 200 ילדים במחנה.
"המחנה עצמו בא לענות על שתי מטרות. הראשונה היא מסגרת לילדים והשנייה היא טיפול למבוגרים. לילדים אנחנו מעניקים מסגרת חינוכית שמתמקדת בחוסן מנטלי ופיזי, מאמנים לקרב מגע ואאוטדור טריינינג, ועל הציר המנטלי ישנן מטפלות שעושות שיעורים בפסיכו דרמה, אומנות ומיינדפולנס. למבוגרים אנחנו מציעים עבודה, ויש לזה חשיבות גדולה בתוך המצוקה של הפליטות, ומעסיקים פליטים, נשים וגברים, כחלק מצוות המחנה".

לתרומות לפעילות "לב אחד" באוקראינה: המדרשה למנהיגות חברתית עין פרת (ע.ר 580374643), בנק מזרחי (20), סניף 458, חשבון 350330.

תורמים חיתולים לפגים. מותג פמפרס תורם כרבע מיליון חיתולים מידה 0, אשר פותחו במיוחד עבור תינוקות פגים במשקל של מתחת ל-3 ק"ג. המהלך מתקיים בשיתוף עם סופר-פארם ועמותת לה"ב (למען הפגים בישראל), והחיתולים יחולקו ללא עלות בסניפי יד-שרה. כל משפחה זכאית לקבל שתי חבילות ללא עלות.

בישראל נולדים כ-15 אלף תינוקות פגים בשנה. בנוסף לגודלו הזעיר, החיתול של פמפרס מאפשר התאמה גמישה לגוף התינוק בכדי למזער הפרעה לשינה, ועשוי מחומרים עדינים במיוחד.