המניה שתגרום לזינוק בגיימסטופ מ-2021 להיראות כמו משחק ילדים

AMTD דיגיטל, חברת פינטק הונג קונגית, הנפיקה בניו יורק ביולי האחרון, ומחיר מנייתה זינק כבר ל-2,500 דולר • ביום שלישי האחרון מניית AMTD טיפסה ב-126% ללא כל הודעה מהחברה או דיווחי רקע, ובשוק בטוחים שטרנד מניות המם עושה קאמבק

בורסת ניו יורק / צילום: Associated Press, Richard Drew
בורסת ניו יורק / צילום: Associated Press, Richard Drew

טרנד מניות המם בוול סטריט מסרב לדעוך להישאר ב-2021, דוגמה לאחת מהמניות האלה היא AMTD דיגיטל (סימול: HKD).

חברת הפינטק הקטנה שממוקמת בהונג קונג ראתה את מנייתה מזנקת בשיעור של 126% ביום שלישי האחרון, יחד עם כמה עצירות במסחר. החברה, שחברת-האם שלה היא חברת ההחזקות קבוצת AMTD Idea, הפכה לציבורית באמצע יולי והחלה להיסחר בבורסה בניו יורק. שבועיים אחרי ההנפקה, המניה כבר טיפסה ב-21,400% ממחיר ההנפקה שעמד על 7.8 דולר למניה ל-2500 דולר למניה ביום שלישי במהלך המסחר.

התזוזה המפלצתית הזו במניה דחפה את מחזור המסחר של AMTD מעל 310 מיליארד דולר, יותר מקוקה קולה ובנק אוף אמריקה.

עם זאת, אתמול המניה צנחה וכעת היא ממשיכה לאבד גובה ויורדת בעוד 18% במסחר המוקדם (למחיר של 905 דולר).

החברה זוכה להכנסות בעיקר מעמלות ודמי שימוש בשירותים הפיננסיים שלה, ובשנה שעברה, 2021, הכניסה בסך-הכול 25 מיליון דולר - כך לפי הדוחות שפרסמה AMTD.

המסחר הפראי במניה מזכיר קצת את המאניה סביב מניית גיימסטופ בשנת 2021, כאשר חבורת משתמשי רדיט שסחרו בבורסה הצליחה להקפיץ את מניות קמעונאית משחקי המחשב ולדחוק החוצה את קרנות הגידור. ואכן, הטיקר HKD של AMTD בלט מאוד בערוץ WallStreetBets בליל שלישי האחרון.

התזוזות המטורפות במחיר המניה, ללא כל דיווח רקע, הפתיעו גם את AMTD עצמה. החברה פרסמה מסר "תודה רבה" למשקיעים בשלישי, כשהיא מוסיפה שהיא בוחנת את השוק לעומק לתנודות. "למיטב ידיעתנו, אין כל נסיבות משמעותיות, אירועים או עניינים אחרים בנוגע לעסקי החברה שלנו והפעילויות שלנו מאז ההנפקה", נמסר בהודעת החברה.