שבוע להשקה: wecom רושמת התאוששות איטית בגיוס לקוחות

חברת הסלולר החדשה-ישנה רושמת מספר מצומצם של ניודים, ולצדם מאות לקוחות חדשים ביום • המבחן הגדול שלה יהיה בתקופת החגים

אנה זק בקמפיין הטלוויזיה של wecom / צילום: צילום מסך מיוטיוב
אנה זק בקמפיין הטלוויזיה של wecom / צילום: צילום מסך מיוטיוב

ההשקה של החברה הסלולרית החדשה-ישנה wecom מפיחה בה חיים ומחזירה אותה לניוד חיובי, כלומר יותר מצטרפים חדשים מאשר נוטשים. עם זאת, בשבוע הראשון להשקה ניידה אליה החברה מספר נמוך יחסית של כ-300 מצטרפים חדשים נטו. החשיבות עבורה היא בעיקר בשינוי המגמה, כאשר במקום נטישות נרשמים גיוסים, ובחברה סבורים כי פוטנציאל הכניסה המחודשת רחוק ממיצוי. 

שחקנית חדשה ותחרות מפתיעה בסלולר: מחיר קבוע וגלישה חופשית בחו"ל 
הכירו את האנשים שמאחורי שחקנית הסלולר החדשה-ישנה שרוצה לשנות את הכללים 

בחברה סבורים כי למספר המתניידים בשלב הזה אין חשיבות רבה, בשל העובדה שהשבוע החולף היה חלק מתקופת בין המצרים, ומערכת השיווק עדיין נמצאת ב"התנעה". בנוסף, בחברה מציינים כי נרשמת הצטרפות של לקוחות חדשים בסדרי גודל של מאות לקוחות חדשים ביום, שאותם לא רואים במערכת הניודים.

wecom מחליפה את We4G, ובשבוע שעבר החלה לראשונה לגייס לקוחות תחת המותג החדש, ולאחר שהשיקה את האסטרטגיה השיווקית שבמסגרתה היא מעניקה גלישה חינם בחו"ל לכל החיים תמורת 49.90 לחודש. החברה אף עלתה בקמפיין טלוויזיוני עם כוכבת הצעירים אנה זק, שעל-פי הפרסומים קיבלה תמורתו כמיליון שקל.

נושא החבילות לחו"ל מהווה נקודת תורפה צרכנית בשוק הסלולרי, ובשבועות הקרובים - במיוחד לקראת החגים - האסטרטגיה של wecom תעמוד למבחן. מדובר בחבילה שרלוונטית בעיקר ללקוחות שנוסעים לפחות פעם בשנה לחו"ל, כך שגלישה חופשית ב-120 מדינות לכל החיים ובמחיר קבוע יכולה להוות יתרון עבורם.

נכון לעכשיו, מתחרותיה של wecom אינן מגיבות למהלך, ככל הנראה משום שהדבר יצריך מהן הורדת מחירים. ההמשך ייקבע לפי עוצמת הניודים ל-wecom - במקרה שהתוכנית שלה תצליח, חברות הסלולר יהיו חייבות להיערך אחרת.