קיבלתם עשרה שקלים במתנה מוולט? זו הסיבה

וולט הגיעה לפשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה לאחר ששלחה הודעות פרסומיות בדואר אלקטרוני בניגוד לחוק • כחצי מיליון לקוחות זכאים לפיצוי

שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis
שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis

משתמשים רבים באפליקציית המשלוחים וולט (Wolt) גילו היום (ה') כי קיבלו 10 שקלים זיכוי לקנייה בחנויות דרכה. הזיכוי ניתן בעקבות הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה בגין משלוח הודעות פרסומיות בדואר אלקטרוני בניגוד לחוק. וולט הכחישה את הטענות, אך הגיעה לפשרה עם התובע הייצוגי, במסגרתה תפצה את הלקוחות עד לסכום של 3.25 מיליון שקל. לפי הצהרת וולט בהליך המשפטי, כחצי מיליון לקוחות זכאים לפיצוי.

חולדאי נגד וולט: "לשליחים יש חלק לא מבוטל בהשחתת תרבות הנהיגה בעיר" 
וולט מערערת על אישור הייצוגית להכיר בשליחי החברה כעובדים 
הוט תפצה לקוחות ב-70 מיליון שקל בעקבות פשרה בתביעה ייצוגית

בחודש מאי השנה אישר בית המשפט המחוזי בחיפה את הסכם הפשרה, לפיו וולט תפצה ב-10 שקלים זיכוי לקנייה בחנויות. פרט חשוב בפשרה הוא שהזיכוי לא תקף בשלבים הראשונים לשימוש הפופולרי במסעדות אלא רק בחנויות (פרחים, פארם, אלכוהול, מוצרי חיות ומכולת). הפיצוי ניתן לכל מי שנרשם לאפליקציה מתחילת הפעילות ועד 23 בנובמבר 2020, גם אם לא קיבל הודעות ספאם, ויהיה בתוקף למשך חצי שנה.

לפי ההסכם, אם מלוא הסכום לא ימומש בתוך שישה חודשים, שוב יינתן זיכוי ללקוחות, ואם לאחר שלוש תקופות של חצי שנה הלקוחות לא יממשו את הזיכוי - וולט תעניק אותו גם לשימוש במסעדות. מהלך זה יקרה בעוד שנה מהיום, ככל שהסכום המקסימלי לא ימומש.

הסדר הפשרה הושג לאחר הליך גישור שהתנהל אצל נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, השופטת בדימוס הילה גרסטל. וולט גם שלחה ללקוחות הזכאים הודעת דואר אלקטרוני כדי ליידע אותם על קבלת הזיכוי, והתחייבה לתזכר את הלקוחות שלא ינצלו את הזיכוי.

לפי ההסכם, עורך דינו של התובע יקבל 250 אלף שקל וכ-14% מסכום מימוש הזיכוי בפועל, ממנו יקוזז התשלום הראשון של ההסכם, עד לתקרה של 700 אלף שקל. התובע הייצוגי קיבל 30 אלף שקל ועד 2% ממימוש הזיכוי המצטבר בפועל, עד לתקרה של 100 אלף שקל.

ת.צ. 30928-10-20