המשקיע החדש של מייסדי חברת הפינטק פיימנט

אלון גונן, מייסד Plus500 הישראלית שנסחרת בבורסה בלונדון, הפך השבוע לבעל עניין בפיימנט • סטארט-אפ הטראוול טק Hotelmize מגייס סיבוב השקעה שני של 12 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות הבינלאומית Flashpoint • וגם חדשות טובות

מימין: גיא יוחנן, מייסד פיימנט, ויניב גילאור, מייסד ומנכ''ל / צילום: יח''צ
מימין: גיא יוחנן, מייסד פיימנט, ויניב גילאור, מייסד ומנכ''ל / צילום: יח''צ

אלון גונן, מייסד חברת הפינטק הישראלית Plus500 שנסחרת בבורסה בלונדון לפי שווי של כ-1.7 מיליארד ליש"ט, הפך השבוע לבעל עניין בחברת הפינטק פיימנט טכנולוגיות פיננסיות, הנסחרת בבורסה בתל אביב, לאחר שרכש עוד 200 אלף ממניותיה. כעת מחזיק גונן בכ-1.9 מיליון מניות של פיימנט, כ-5.18% מהון המניות המונפק, בשווי כולל של כ-7 מיליון שקל.

חברת Plus500 מספקת פלטפורמת מסחר בחוזי הפרשים (CFD) על נכסים כגון מניות, סחורות, מט"ח, מדדים ותעודות סל. פיימנט, שהקימו יניב גילאור, המכהן כמנכ"ל, וגיא יוחנן, סמנכ"ל הטכנולוגיות הראשי, פועלת בתחום האשראי הצרכני בנקודות הרכישה (BNPL - (Buy Now Pay Later.

בניגוד למצב בישראל, שבו מתאפשרת ללקוחות פריסת עסקאות לתשלומים בהתאם להחלטת בעלי העסקים, בעולם חברות כרטיסי אשראי אינן מאפשרות פריסה כזו. פיימנט באה למלא את החלל הזה, וגם בארץ הפלטפורמה שלה מוטמעת במאות בתי עסק, במטרה לאפשר עסקאות תשלומים גדולות גם בהיקף של עשרות אלפי שקלים.

בחברה אומרים כי השימוש בפלטפורמה עשוי להביא לגידול של עשרות אחוזים במחזור המכירות השנתי של עסקים. זאת, בשל טכנולוגיית חיתום דיגיטלי מלא של לקוח הקצה, המתבצע תוך דקות ספורות, באמצעות ניתוח מידע ממקורות שונים, בהם מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל.

פיימנט פועלת תחת פיקוח רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שבמשרד האוצר ובעלת רישיון קבוע למתן אשראי מורחב מתוקף חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, כשהפלטפורמה שלה משמשת גם כפלטפורמת מכירת מימון לגופים פיננסיים.

לחברה שיתופי פעולה ארוכי טווח עם תאגידים בנקאיים ופיננסיים מהמובילים בישראל. ביולי האחרון התקשרה החברה עם עמיתים קרנות הפנסיה, הגוף המוסדי הגדול בישראל, בהסכם להמחאת תיק הלוואות בהיקף של עד כ-120 מיליון שקל.

הוטלמייז מגייס 12 מיליון דולר

סטארט-אפ הטראוול טק Hotelmize מגייס סיבוב השקעה שני של 12 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות הבינלאומית Flashpoint - שזו השקעתה ה-12 בישראל בשש השנים האחרונות. עד כה גייסה הוטלמייז כ-20 מיליון דולר, בין היתר מעליבאבא הסינית ומקרן הון הסיכון Investible.

גיא לויתן, דור קרובינר ועומרי ליטבק / צילום: גיא כושי
 גיא לויתן, דור קרובינר ועומרי ליטבק / צילום: גיא כושי

הטכנולוגיה של הוטלמייז מאפשרת לחברות התיירות להגדיל את רווחיהן מהזמנות בתי מלון באמצעות מוצרים המבוססים על מודלים פיננסיים, תוך שימוש בביג דאטה ובינה מלאכותית. החברה את ההזמנות ומייעלת את תהליכי הרכישה, תוך שימוש בטכנולוגיות חיזוי ומחירים.

החברה נוסדה ב-2016 על ידי דור קרובינר המכהן כמנכ"ל, עומרי ליטבק סמנכ"ל התפעול, וגיא לויתן מנהל הטכנולוגיות הראשי. היא עובדת עם כ-100 חברות תיירות מ-20 מדינות, וסל המוצרים הרחב שלה יושק רשמית ברבעון השני של 2023.

לדברי קרובינר, הגיוס "יאפשר לנו להמשיך בצמיחה המהירה שלנו, לפתח את מגוון מוצרי האופטימיזציה שלנו, ובעיקר לשפר את הביצועים העסקיים של השותפים שלנו ברחבי העולם".

Culligan הבינלאומית רוכשת 49% מפעילות שטראוס מים בבריטניה

קבוצת שטראוס מחזקת את זרוע פעילות המים בבריטניה באמצעות חברת הבת שטראוס מים, שסכמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Culligan הבינלאומית - המייצרת פתרונות ושירותים של מי שתייה.

בעסקה שנחתמה הבוקר רכשה Culligan 49% ממניות Virgin Strauss Water והפכה להיות שותפה אסטרטגית במיזם משותף לשתי החברות בבריטניה. החברה המשותפת תפעל בבריטניה תחת מותג Virgin Pure ותפעל בתחום ברי המים למגזר הפרטי ותמשיך להיקרא לפי שעה Virgin Strauss Water.

אסתי כרמלי, מנכ''לית שטראוס מים, וג'רמי בן דוד, מנכ''ל Culligan EMEA / צילום: יח''צ שטראוס
 אסתי כרמלי, מנכ''לית שטראוס מים, וג'רמי בן דוד, מנכ''ל Culligan EMEA / צילום: יח''צ שטראוס

בתקופה האחרונה חלה התעוררות של תחום ברי המים בבריטניה. כמו כן חלה ירידה בצריכת משקאות בבקבוקי פלסטיק בשל השלכות על איכות הסביבה. Culligan שנוסדה לפני כ-85 שנים פועלת ישירות ב-30 מדינות ובאמצעות סוכנים ביותר מ-70 מדינות ברחבי אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה. החברה מספקת מי שתייה ליותר מ-100 מיליון צרכנים ברחבי העולם וחוסכת יותר מ-40 מיליארד בקבוקי פלסטיק מדי שנה.

"צריכה של מים מטוהרים בבריטניה מתחזקת בשנים האחרונות וחיפשנו שותף שהינו מומחה בינלאומי בתחום המים, בעל יכולות משלימות ליכולות של שטראוס מים וזאת כדי לממש את פוטנציאל הצמיחה ולהרחיב את מגוון ההצעות לבתי אב במדינה", " אמר שי באב"ד מנכ"ל קבוצת שטראוס. Culligan" מביאה עמה לא רק ידע בתחום המים אלא גם יכולות הפצה, תפעול והבנה טובה של דרישות הצרכנים. אני מאמין שהניסיון של קבוצת שטראוס בניהול שותפויות אסטרטגיות יאפשר להזניק את פעילות המים שלנו באזור זה בשנים הקרובות".

חדשות טובות

פרויקט אמץ לוחם של האגודה למען החייל גייס בשנה החולפת 17 מיליון שקל לטובת חיילי צה"ל ב-226 יחידות, באמצעות תרומתן של 85 חברות ישראליות, ארגון FIDF ותורמים נוספים.

לדברי ורדה דרוקר, מנהלת פרוייקט אמץ לוחם, "אנו גאים לראות שחברות מובילות בישראל מבינות את חשיבותו, ובוחרות להמשיך לתרום לחיילי צה"ל לאורך שנים. ישנה חשיבות רבה לחיבור של המגזר העסקי אל הלוחמים, שהוא משמעותי ובעל ערך עבור שני הצדדים".