בעלת החברה שמספקת מוצרי בריאות טבעיים: "הבירוקרטיה יקרה מאוד, כל פעם אני מופתעת מחדש"

פרין חן־עבו, בת 30 מתל אביב, נשואה +2 • מנכ"לית ובעלים של חברת "בטבע שלך" • "האתגר בהיעדר הסדרה ופיקוח הוא שכל אחד ממציא גישה ונותן ברשת טיפים כמומחה מטעם עצמו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

פרין חן־עבו, מנכ''לית ובעלים של חברת ''בטבע שלך'' / צילום: טל רחמני
פרין חן־עבו, מנכ''לית ובעלים של חברת ''בטבע שלך'' / צילום: טל רחמני

"התשוקה לפיתוח מוצרים חדשים מצריכה איזון בין הרצון להזמין עוד ועוד חומרי גלם לבין המתינות, הקול שאומר שהצמיחה תהיה מדודה ואיטית יותר", מספרת פרין חן־עבו, מנכ"לית ובעלים של חברת "בטבע שלך", המספקת פתרונות טבעיים ותערובות טבעיות על בסיס שמנים אתריים.

פרין מספרת על תהליך פתיחת העסק. "בגדול, חיפשתי שטח בגודל של 300 מ"ר באזור השרון, שייתן מרווח לשלל הפעילויות המתוכננות. אבל בסופו של דבר, בגלל שאני גרה בצפון ת"א בחרתי בקירבה לילדים, למרות שזה יקר יותר.

"לב רמת החייל ההייטקיסטי הפך אצלי למקום חמים שמשכיח את המולת העיר. אני כבר רואה את המקום הבא גדול יותר, שיכיל גם יועצות שינחו הורים ויכינו את האימהות שבדרך להנקה, עם מעגלי אימהות לתמיכה ועוד".

פרין אף משתפת בקשיים הכלכליים שהיו בתחילת הדרך. "לכסף, כמובן, יש תפקיד חשוב כשפותחים עסק. הבירוקרטיה רבה והאישורים של משרד הבריאות יקרים מאוד. אני עדיין מופתעת מהעלויות בכל פעם מחדש. התחלתי כילדה, ופתאום יש לי עסק שגדל, ואני מבינה מה זה מסים - בהתחלה כשתמחרתי את השמן הראשון לא חשבתי שיש מתאם בין כמה שעלה לי לכמה שאני רוצה למכור.

"קשיים נוספים שמאתגרים אותנו הם של שיווק, מקום ועובדים. באופי שלי אם יש לי חזון אז אני פשוט קופצת למים, רק ככה גדלים. אם טועים, לומדים".

תחום הבריאות הטבעית ממשיך להתפתח ולהיחקר כל הזמן. "האתגר בהיעדר הסדרה ופיקוח הוא שכל אחד ממציא גישה ונותן ברשת טיפים כמומחה מטעם עצמו", משתפת פרין. "יש ברשת הרבה דיסאינפורמציה ואני מבצעת חינוך שוק לתחום ולמוצרים כי אני נתקלת בהמלצות מסוכנות מבחינת חומר ומינון, זה משחיר את התחום כולו. לכן, אני מייצרת סטנדרט. המוצרים שלנו הם תערובות טבעיות לגמרי, מבוססות שמנים אתרים מצמחים עם יכולות ריפוי בפן פיזי ונפשי".

נוסף על העסק שפתחה, פרין מרצה בתחום ומנחה קורסים על בריאות טבעית ומנהלת פעילות באינסטגרם כיוצרת תוכן ויועצת. במקצוע שלה היא ארומתרפיסטית מוסמכת ורוקחת טבעית, מטפלת הוליסטית ומדריכת עיסוי תינוקות.

"אני למעשה מנרמלת את האימהות ובעיקר את האימהות הטרייה, שמלאה בקשיים, בלבול ואתגרים. כשהבן הבכור שלי נולד ורקחתי לו מוצרים, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות", היא מסבירה. "יש לי תשוקה לשנות את הפרדיגמה לפיה ילדים אמורים להיות חולים ואימהות מיואשות. אני מסבירה שהילד לא אמור להיות חולה פעם בשבוע - נחזק אותו בדרך טבעית.

"נשים מבקשות לחזור לעצמן ולשגרה מהר עם ילדים קטנים שיש להם קצב התפתחות אחר. הלחץ שכרוך בסדך הציפיות משכיח את האינטואיציה האימהית. הילד רק נולד והאם נלחצת אם לא ישן לילה שלם".

 עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il