בעלת הקליניקה לטיפול באקנה: "צריך לקחת בחשבון קשיים בירוקרטים מול גורמים כמו משרד הבריאות"

רבקה זיידה, בת 42 מרמת גן • נשואה + 10 ילדים ו־3 נכדים • מייסדת ומנכ"לית משותפת של המרכז לטיפול באקנה בשיטת רבקה זיידה • "גם מבחינת שינוע הסחורות – לאחר הקורונה יש הרבה עיכובים שמשפיעים עלינו בתכנון לוחות הזמנים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

רבקה זיידה, מייסדת ומנכ''לית משותפת של המרכז לטיפול באקנה בשיטת רבקה זיידה / צילום: עופר חג'יוב
רבקה זיידה, מייסדת ומנכ''לית משותפת של המרכז לטיפול באקנה בשיטת רבקה זיידה / צילום: עופר חג'יוב

"הקשיים הרגולטוריים הם בעיקר מול גורמים כמו משרד הבריאות. ההתנהלות מולם, לשם הוצאת רישיונות של תכשירים קוסמטיים, זה תהליך ממושך שעובר כמה וכמה בדיקות בדרך", מספרת רבקה זיידה, מייסדת ומנכ"לית משותפת של המרכז לטיפול באקנה בשיטת רבקה זיידה.

"זהו תהליך ארוך ואנחנו לוקחים בחשבון את ההתנהלות הזאת בתכנון המוצרים. בנוסף, גם בנושא יבוא של חומרי גלם ויבוא אביזרים אנחנו נתקלים בקושי רגולטורי מבחינת לוחות הזמנים המאוד ממושכים. אם זה לא מספיק, גם מבחינת שינוע הסחורות, הקורונה הביאה איתה בעיה ובתקופה שלאחריה יש הרבה עיכובים במשלוחי סחורות שמשפיעים עלינו בתכנון לוחות הזמנים שלנו. טרום תקופת הקורונה לא נתקלנו בעיכובים ביבוא וכיום זה בהחלט אלמנט שאנחנו לוקחים בחשבון ונערכים אליו בהתאם".

המרכז לטיפול באקנה בשיטת רבקה זיידה נוסד לפני 22 שנים ע"י רבקה. הלקוחות הראשונות היו נערות מבני ברק שמשפחתן דאגה להן ל'שידוך' ולכן הן נשלחו לטיפול פנים. לאחר תקופה, עוד ועוד לקוחות חילוניות החלו לנהור לקליניקה שברחוב רבי עקיבא בבני ברק, "ואז הבנו שחייבים לפתוח מרכז טיפולים מסודר וגדול".

בשנת 2008, בעקבות המשבר הכלכלי, איבד אהרון, בעלה של רבקה, את עבודתו והחליט להצטרף לעסק של אשתו ולצאת ללימודים. לאחר סיום לימודיו הוא הצטרף לניהול העסק, והיה אחראי על פיתוח תרכובות בלעדיות וניהול השיווק והפיתוח העסקי של החברה.

רבקה מספרת כי היא בנתה את העסק בשתי ידיה. "זה התחיל מניסיון אישי של התמודדות עם בעיית אקנה בגיל צעיר. החידוש העיקרי והייחודי שאנחנו מציגים הוא טיפול טבעי ללא מגע. רק באמצעות מדע, טכנולוגיה ומכשור פוטותרפי שפיתחנו. גם את המוצרים אנחנו מפתחים".

בימים אלו הם משקיעים מאות אלפי שקלים בהתרחבות ובכוונתם להכפיל את המרכז והקליניקה. "המעבדות שלנו נמצאות בקריית ביאליק ויש לנו עלויות שינוע גבוהות של החומרים והמוצרים מהמעבדות למרכז. ההחלטה למקם את העסק במרכז הארץ, ולא סמוך למעבדות, לקחה בחשבון את הקהלים הפוטנציאלים שיוכלו להגיע למיקום מרכזי עם גישה נוחה.

"בשנתיים האחרונות אנחנו מקבלים פניות מגורמים בחו"ל שרוצים לקחת את המותג שלנו ולהפוך אותו למותג בינלאומי ואנחנו שוקלים בחיוב את הנושא, על כל מה שמשתמע מכך", אומרת רבקה לסיום. "בשנה הקרובה אנחנו מתכוונים להשקיע מאות אלפי שקלים בהרחבת המרכז שלנו. התכנון הוא להכפיל את גודל הקליניקה ולהפוך אותה לגדולה ביותר בארץ. האדריכל שאמון על הפרויקט הוא אדיר זקן ואנחנו מצפים לסיום הפרויקט בעוד כחצי שנה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il