עבר מהאקדמיה לענף השיפוצים ומנסה לעשות סדר בתחום: "השוק פרוץ לחלוטין, והלקוחות פגיעים"

ניר פרימו, בן 44 מפתח תקווה, נשוי • מנכ"ל חברת "סימפל פשוט לשפץ" • "כבר ב־2017 הוגשה בכנסת הצעת חוק שנועדה להסדיר את חובות קבלני השיפוצים כלפי לקוחותיהם. החוק נפל והובא שוב להצבעה בפברואר 2022, אך משום מה מצוי עדיין בתהליכי חקיקה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

 

 

ניר פרימו, מנכ"ל חברת ''סימפל פשוט לשפץ'' / צילום: יח''צ
ניר פרימו, מנכ"ל חברת ''סימפל פשוט לשפץ'' / צילום: יח''צ

"הקשיים המרכזיים בתחום השיפוצים הם דווקא של הצרכנים", אומר ניר פרימו, מנכ"ל חברת סימפל פשוט לשפץ. "כיום, מדינת ישראל מפגרת אחרי העולם המערבי בתחום ההגנה על צרכן השיפוצים. ברוב מדינות המערב ישנן תקנות מחמירות ביותר המגינות על הצרכן.

"במדינת ישראל כבר בשנת 2017 הוגשה בכנסת הצעת חוק שנועדה להסדיר את חובות קבלני השיפוצים כלפי לקוחותיהם, ולהעניק שנת אחריות לעבודת שיפוצים. החוק נפל בקריאה שלישית והובא שוב להצבעה בכנסת בפברואר 2022, אך משום מה מצוי עדיין בתהליכי חקיקה. כך שכיום השוק פרוץ לחלוטין ומשאיר את הלקוחות השונים פגיעים מאוד, חוששים ובסופו של דבר לצערי נמנעים ככל הניתן משיפוץ, אפילו כשהם זקוקים לו".

ניר מציין כי על פי הערכות, ענף השיפוצים בישראל מגלגל כ־17 מיליארד שקל בשנה. "יחד עם זאת, לפי נתונים שפורסמו ממחקר שערכנו, 30% מהלקוחות לא מאמינים לקבלנים, ו־41% מהישראלים נמנעים משיפוץ בשל החשש מהם. במחקר שערכנו עם מספר קבוצות מיקוד עלו שוב ושוב תחושות חרדה מצד ישראלים המשפצים את הבית שלהם או כאלו המתעתדים להתחיל בשיפוץ בקרוב - לקוחות שמרגישים שגם האופציה היקרה לא באמת מבטיחה להם תוצאה טובה וזה יוצר תחושה של חוסר אונים בקרב רבים מאוד בציבור הרחב".

את החברה הראשונה שלו הקים ניר כבר בגיל 27, ולאחר 5 שנים עשה אקזיט ומכר אותה לחברת הביטוח "מגדל". למרות ההצלחה הרבה, הוא ממש לא התכוון לעצור שם. לאחר שהיה משנה למנכ"ל אל סורג, הוא עבר לכהן כמנכ"ל מכללת רידמן אותה הביא לצמיחה מרשימה אפילו בשנות הקורונה. "בעקבות הצמיחה, ביקשתי להגדיל את כיתות הלימוד ומשרדי ההנהלה של המכללה באמצעות שיפוץ שהיה אמור להימשך לפחות שלושה חודשים, מה שלא היה מאפשר את פתיחת הלימודים בזמן.

"מכר משותף הכיר ביני לגל בכר, קבלן שיפוצים בעל ותק של 25 שנים בתחום שפיתוח שיטת עבודה ייחודית: שיפוץ סינרגטי, מתוכנן בקפידה בו אנשי מקצוע שונים פועלים באתר במקביל. בכר סיים את השיפוץ ברידמן ב־5 שבועות וברמת גימור גבוהה. כשסיימתי את תפקידי במכללת רידמן הקשר עם גל חודש ומהר מאוד היה לשנינו ברור שעם הידע של גל בשטח והידע שלי בבניית מערכות ניהול נוכל לייצר סטארט־אפ של ממש בתחום השיפוצים".

ניר מציין כי מטרת החברה היא להיות חברת שיפוצים שיודעת לעבוד בשיטה ובאיכות עבודה גבוהה ואחידה, וליצור שינוי בענף השיפוצים כולו. "בין היתרונות הבולטים שמציעה 'סימפל': אחריות של שנתיים על השיפוץ, קיצור זמני השיפוץ ב־50%-30% מהנהוג בשוק, תוך עמידה בתקן האיכות הבינלאומי, התחייבות חוזית לתאריך סיום ופיצוי של 4,000 שקל על כל יום איחור מהמועד שנקבע בין שני הצדדים". 

התאחדות קבלני השיפוצים: "אמירות כמו 'שוק פרוץ' חוטאות לאמת" 

מהתאחדות קבלני השיפוצים נמסר: "חוק "אחריות שיפוצים, ביוזמתו של ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, נפל בשתי ממשלות בעבר בקריאה שלישית בעקבות פוליטיקה זולה, וכבר בכנסת הקרובה הוא יעלה שוב וגם יעבור. זהו חוק צרכני ממדרגה ראשונה וחשוב לענף.

"כמו כן, אמירות כמו 'שוק פרוץ' חוטאות לאמת. התאחדות קבלני השיפוצים הסדירה עבודות ורישום קבלני שיפוצים ברשם הקבלנים כבר לפני מספר שנים, והיום כל עבודה מעל 47,000 שקל במדינת ישראל מחייבת קבלן שיפוצים רשום. הרישום, אגב, כרוך מלמעלה מ־10 מבחנים בפיקוח של רשם הקבלנים ומשרד השיכון והבינוי.

"התאחדות קבלני השיפוצים פועלת למעלה מ־20 שנים להסדרת הענף באופן מלא, ותמשיך להוביל ולפעול בעתיד הקרוב והרחוק גם יחד עבור ענף השיפוצים כולו".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il