פחות אוניברסיטאות, יותר מכללות: עובדי ההוראה משנים מסגרת לימודית

בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: עובדי ההוראה עוברים מהאוניברסיטאות למכללות. מה הסיבה, והאם זה טוב או רע?

המסגרת הלימודית בקבלת תואר ראשון, כשיעור מכלל עובדי ההוראה חדשים
המסגרת הלימודית בקבלת תואר ראשון, כשיעור מכלל עובדי ההוראה חדשים

 

שיעור המורים שהתואר הראשון שלהם מגיע מאוניברסיטה ירד מכשליש מהמורים ב־2011, למעט מעל חמישית מהם ב־2020. לעומת זאת, שיעור המורים שהתואר שלהם מגיע ממכללה (אקדמית או מכללה לחינוך) עלה ליותר משני שלישים מהם.

מצד אחד, המכללות (ובייחוד המכללות לחינוך) מביאות גישה יותר פרקטית למקצוע ההוראה. מצד שני, דרישות הקבלה של האוניברסיטאות גבוהות בהרבה, וייתכן כי מדובר בירידה באיכות כוח־האדם במערכת החינוך. 

מה זה נתון אחד ביום?

במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה

idan-e@globes.co.il