בעלת רשת האופנה שמשווקת למאות בוטיקים: "המדינה מסלילה לקוחות לרכוש מעבר לים"

שולי אליה, תושבת שוהם, נשואה + 3 • הבעלים והמייסדת של רשת האופנה GLORY Milano • "אתגר איתו אנו מתמודדים בתחום בתקופה האחרונה הוא ירידה בהוצאות הצרכן על הבגדים, עקב יוקר המחיה והאינפלציה" גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

שולי אליה, הבעלים והמייסדת של רשת האופנה GLORY Milano / צילום: GLORY Milano
שולי אליה, הבעלים והמייסדת של רשת האופנה GLORY Milano / צילום: GLORY Milano

"אחד האתגרים הקשים שאנחנו נאלצים להתמודד איתם בעסק הוא שהלקוחות מעדיפים להזמין מוצרים מאתרי קניות בחו"ל. הסיבה לכך היא שכשהם קונים באינטרנט מחו"ל, הם לא נדרשים לשלם מע"מ, וכתוצאה מכך זול להם משמעותית לקנות מהמתחרים שלנו בעולם. זו תחרות לא הוגנת, ובצורה הזו המדינה מסלילה את הלקוחות לרכוש מעסקים מעבר לים, במקום מאיתנו, העסקים הישראליים", מסבירה שולי אליה, המייסדת והבעלים של מותג האופנה GLORY Milano.

"אנחנו מתמודדים עם התחרות הזאת באמצעות הבדים האיטלקיים האיכותיים שאנחנו מציעים, השמירה על איכות הבגדים, הידע בטרנדים ובצבעים והניסיון הרב שרכשנו", היא מצהירה. "כל הייצור שלנו הוא באיטליה. אנחנו מתמחים בקולקציות נשים ומקפידים על איכות גבוהה של הבדים מהם מיוצרים הבגדים, עד מידה 52. אני משווקת את הבגדים במעל ל־200 בוטיקי אופנה".

כאמור, GLORY Milano היא רשת אופנה המתמחה ביבוא ויצוא של בגדי נשים, משווקת למאות בוטיקים ברחבי הארץ, וכן משווקת ברשת החנויות ובאתר אינטרנט מצליח. שולי היא הבעלים והמייסדת של הרשת, דור חמישי לתעשיית הבגדים בישראל.

"אתגר נוסף איתו אנו מתמודדים הוא ירידה בהוצאות הצרכן על הבגדים, עקב יוקר המחיה והאינפלציה. בחודשים האחרונים, נתקלנו בקשיים של הלקוחות בפריפריה בגלל יוקר המחיה, לכן הפיתרון היה למכור במחירים שווים לכל כיס מהסיטונאות ועד למכירה ללקוח הסופי.

"הורדת המחירים יכולה להתבטא לפעמים בירידה של הרווח הסופי שלנו כמשווקים, אבל בשל יוקר המחיה והמצב הכלכלי אין לנו ברירה ואנחנו חייבים לאפשר מחיר תחרותי והוגן גם כשזה פוגע בשורת הרווח".

שולי אף מסבירה על הצורך בפתיחת אתר אינטרנט. "משום שהחנויות שלי נמצאות באזורים מסוימים בארץ, הבנתי שהדרך היחידה להנגיש את המכירות 'הישירות מהסיטונאית ללקוחות' היא באמצעות פתיחת אתר אינטרנט, ואכן בתקופת מגפת הקורונה נפתח אתר האינטרנט GLORY milano שבאמצעותו אנו משווקים לכל רחבי הארץ את הקולקציה המתחדשת והמגוונת שלנו.

"לא היה לי ניסיון קודם בניהול אתר אינטרנט ושיווק אונליין, לכן פניתי לחברת התוכנה AdScale שפיתחה מערכת פרסום חכמה לאתרי איקומרס. המערכת מתבססת על הדאטה של האתר שלי ומכווינה אותי בניהול השיווק של האתר, מה שהקפיץ את המכירות שלי בצורה דרסטית. כך, באופן עקיף, תקופת הקורונה עשתה לעסק שלי טוב מאוד", היא מספרת.

לסיכום, שולי משתפת בשאיפות להמשך. "אנו רוצים לפתוח חנויות נוספות, להגיע לקהל נשים רב ולהמשיך ולהנגיש ביגוד איכותי ויפה במחירים אטרקטיביים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il