אורקל ממשיכה לתרום לישראל ומחלקת לחיילי צה"ל ציוד מתקדם

ענקית הטכנולוגיה רכשה כ-500 קיטבגים עם ציוד כמו כוונת טלסקופית ומגני עיניים, שהוטסו לארץ מארה"ב • כבר בתחילת הלחימה הודיעה החברה כי "תספק לישראל את כל התמיכה" • ישראל מתגייסת

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

שלושה חודשים לתוך המלחמה, ענקית התוכנה אורקל תורמת 7 טון של ציוד עזר לחיילים בעלות של יותר מחצי מיליון דולר (כ־2 מיליון שקל) לטובת יחידות העילית של צה"ל.

כך הוציא רובוט קליע מגופו של חייל שנפצע בעזה
בר המצווה הלא שגרתית שחגג נכדו של המיליארדר ג'וזף ספרא 

התרומה כוללת 500 קיטבגים, שבכל אחד מהם ציוד מתקדם כמו כוונת טלסקופית, כפפות, מגני עיניים, מגני ברכיים, פנס ראש ומקלות אור ועוד. כלל הציוד נרכש על ידי החברה בארה"ב, והוטס לישראל בטיסה מיוחדת.

כבר ביום מתקפת הטרור של החמאס, ב־7 באוקטובר, הוציאה אורקל גינוי ותמכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. בציוץ שפרסמה אז החברה בחשבון הטוויטר שלה נכתב כי "אורקל תספק את כל התמיכה הנדרשת לממשל הישראלי ולמערכת הביטחון", בצירוף דגל ישראל. במקביל, החברה פתחה בקמפיין איסוף תרומות למגן דוד אדום בקרב מאות אלפי עובדיה ברחבי העולם, שבמסגרתו גויסו למעלה מ־12 מיליון שקל.

"גיבוי גלובלי מלא"

אורקל נוסדה על ידי היזם היהודי-אמריקאי לארי אליסון, ובראש החברה הגלובלית עומדת הישראלית לשעבר, צפרא כץ - מהנשים המשפיעות בעולם בכלל, ובענף ההייטק בפרט.

בארץ מעסיקה החברה 400 עובדים, והמטה שלה ממוקם בפתח תקווה. בתחילת נובמבר הודיעה החברה כי תעניק לעובדים הישראלים בונוס בצורת משכורת נוספת, בעקבות המלחמה.

לדברי יעל הר-אבן, משנה למנכ"ל אורקל ישראל, החברה "עומדת לצד ישראל במאבקה בטרור. העמדה החד משמעית הזו באה לידי ביטוי מתחילת המלחמה בגיבוי גלובלי מלא, ובהתגייסות לתמוך במדינה, בכוחות הביטחון ובעובדים בארץ שזקוקים לסיוע.

"עם הימשכות הלחימה, אורקל גייסה את האופרציה הגלובלית שלה כדי לוודא שהציוד המתקדם ביותר נמצא ברשות חיילי צה"ל".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

פורום העסקים והתאחדות התעשיינים

מספר גופים מובילים הקימו יוזמה חדשה, שבמסגרתה מובאים סיפוריהם של צמדים ישראלים יהודים וערבים. בין הזוגות ביוזמה נמנים השפים אסף גרניט וזוזו חנא, אנשי התקשורת גורי אלפי ולוסי איוב, כוכבי נבחרות ישראל רוי רביבו ועיטאף אלקיסי, היזמים יזהר שי ואיברהים נסאסרה, החוקרים פרופ' מונא חורי וד"ר רפאל בן חמו ועוד. בקמפיין משתתפים גם יוסוף אלעדינה ורמי טייב, שחילצו עשרות צעירים ממסיבת הנובה.

במסגרת היוזמה, כל זוג חולק את סיפורו המשותף, וחותם בקריאה להמשיך ולהבטיח את החיים יחד. מאחורי היוזמה עומדים ראשי התעשייה והחברות הגדולות במשק, פורום העסקים, התאחדות התעשיינים, ההסתדרות הרפואית, ההתאחדות לכדורגל וההסתדרות החדשה.

ההסתדרות

כאות הזדהות עם החטופים והחטופות ובני משפחותיהם, שבקרוב יציינו 100 ימים לשבי בעזה, ההסתדרות תשבית את המשק ביום ראשון הקרוב ל-100 דקות. ארנון בר־דוד, יו"ר ההסתדרות, קרא לכל העובדים והמעסיקים במשק "להצטרף ליוזמה, ולקיים עצרות תמיכה במשפחות".

פירמת עורכי הדין DLA Piper

השלוחה הישראלית של פירמת עורכי הדין הגלובלית DLA PIPER, הכוללת כ-5,000 עורכי דין, הזמינה את שותפי הפירמה לשבוע של התנדבות בארץ. במסגרת היוזמה הגיעו לישראל מספר שותפים בכירים מרחבי ארה"ב ולקחו חלק במגוון יוזמות לצד צוות השלוחה הישראלית.

בין היתר מדובר בניקיון ותיקון כסאות גלגלים והליכונים בסניף הירושלמי של "יד שרה", הגעה לבסיסי צה"ל והכנת "על האש" לחיילים, הרכבת 200 ערכות עזרה ראשונה במרכז הלוגיסטי של איחוד הצלה, והענקת חסות והשתתפות בסדנה קולינרית לילדים נכים ממשפחות מפונות מהצפון ומהדרום במרכז הלאומי של "שלוה".

השותפים גם שמעו ממקור ראשון סיפורים על ההתרחשויות ב-7 באוקטובר, ביקרו בבסיס הצבאי שורה, בסיס האם של מפקדת הרבנות הצבאית, שם למדו על משימת זיהוי האזרחים והחיילים שנפלו. לדברי ג'רמי לוסטמן, מנהל השלוחה הישראלית, "אנו מתכננים להפיק ולארגן שבוע התנדבות נוסף בקרוב, ומצפים לארח עוד הרבה עמיתים ולקוחות במפגן של סולידריות ותמיכה".

מרכז החדשנות Synergy7

מרכז החדשנות בדרום ערך כנס ההשקעות "Business as Usual", בהשתתפות כ-30 סטארט-אפים וכ-10 קרנות הון סיכון. מטרת האירוע הייתה יצירת חיבור והשקעות בין סטארט-אפים מהנגב, או כאלו הפועלים תחת חממות מהדרום שאושרו על ידי רשות החדשנות בישראל, לבין קרנות הון סיכון רלוונטיות.

המפגשים נערכו בפורמט אחד על אחד, כאשר כל קרן קיבלה לו"ז אישי בהתאם לסטארט-אפים המתאימים לפורטפוליו שלה. בין הקרנות שלקחו חלק באירוע נמנות Fintlv, Upwest, SeedIL, Kormoran ventures, Safe Dome. לאירוע הגיעו מנכ"ל InNegev ארנון קולומבוס, מנכ"ל Finsec סידני גוטסמן, וחנן ברנד, סמנכ"ל רשות החדשנות וראש חטיבת ההזנק, שציין כי "האירוע הזה הוא לא כדי 'לעשות טובה' לנגב, הוא עושה טובה למשקיעים שהגיעו היום במיוחד מהמרכז".

ורדינון ונעמן

שתי החברות, מבית אקסטרה ריטייל, יוצאות במבצע התרמה למען "נותנים תקווה", עמותת הבית של בית החולים ספרא לילדים בתל השומר. במסגרת המבצע, שיימשך עד סוף חודש ינואר, יוכלו הלקוחות לתרום 5 שקלים בכ-160 סניפי נעמן ו-ורדינון ברחבי הארץ. בנוסף, מאז פרוץ המלחמה תרמה הקבוצה כמיליון שקל במוצרים ובכסף למשפחות מיישובי עוטף עזה, לאזרחים שנאלצו להתפנות מבתיהם, לחיילים ועוד.

עמותת נותנים תקווה הוקמה ב-2004 במטרה לתמוך ולסייע לילדים המאושפזים, כמו גם לבני משפחותיהם. בצל המלחמה, העמותה הרחיבה את פעילותה לטובת מחלקות המבוגרים, ביניהם אזרחים, חיילים, וכוחות הביטחון.