השקעה של הדוד מאמריקה: אמטראסט תזרים עד 73 מיליון שקל לחברת הביטוח ווישור גלובלטק

בעסקה של מספר שלבים, ענקית הביטוח הזרה עשויה להגיע להחזקה של כ-15% ממניות החברה הדיגיטלית מישראל, במחירים הגבוהים משמעותית ממחיר השוק הנוכחי שלה

ווישור / צילום: רמי זרנגר
ווישור / צילום: רמי זרנגר

ענקית הביטוח והפיננסית האמריקאית אמטראסט (AmTrust) משקיעה במניות חברת הביטוח הישראלית ווישור גלובלטק  כ-72.6 מיליון שקל במחיר הגבוה משמעותית ממחיר השוק. בין הצדדים נחתם הסכם להשקעה "מהותית ואסטרטגית" כדברי ווישור, חברת ביטוח דיגיטלית השולטת בחברת הביטוח המסורתית איילון . בתגובה לדיווח זינקה מניית ווישור בת"א ב-16% למחיר המגלם לה שווי שוק של 292 מיליון שקל. בשנה החולפת זינקה המניה ב-81%, אך מנייתה נסחרת עדיין ברמה נמוכה כמעט 70% ממחיר השיא אליו הגיעה במאי 2021, מספר חודשים לאחר הנפקתה. 

האם התפטרות מנכ"ל שיכון ובינוי תוציא את ענקית הנדל"ן מהבוץ?
ניתוח | הבעלים איבד כ־3 מיליארד שקל משווי מניותיו, והמנכ"ל שתוגמל ב־60 מיליון שקל משלם את המחיר

בשלב ראשון תבצע אמטראסט השקעה בדרך של הקצאה פרטית, בהיקף של כ-16 מיליון שקלים, ותגיע להחזקה של עד 5% מהון המניות של ווישור. בשלב שני, שכפוף לקבלת היתר מרשות שוק ההון בישראל, תבצע החברה האמריקאית השקעה נוספת של כ-21 מיליון שקל כנגד הקצאה שתביא אותה להחזקה של כ-10% ממניות ווישור (לפי מחיר של 3 שקלים למניה - גבוה ממחיר השוק הנוכחי).

בד בבד עם השלמת הסכמי ההשקעה, צפויה אמטראסט להמיר כתב התחייבות בסכום של כ-35.6 מיליון שקל, שהעמידה לווישור בשנת 2022, למניות החברה לפי מחיר מעודכן של 4.8 שקלים למניה (במקום המחיר המקורי, שעמד על 6.3 שקלים). מדובר במחיר הכפול כמעט ממחיר השוק הנוכחי של מניית ווישור (כ-2.6 שקל למניה). בכפוף להשלמת כל שלבי העסקה, מציינת ווישור, צפויה אמטראסט להגיע להחזקה של עד 15.3% במניות ווישור. 

יביא לחיזוק הונה העצמי של החברה

בווישור גלובלטק ציינו כי העסקה אמורה להביא לחיזוק הונה העצמי, להפחית את רמת המינוף שלה, ועשויה להעמיק את שיתוף הפעולה אמטראסט. חברת הביטוח האמריקאית, המנוהלת על ידי בארי זיסקינד, היא השלישית בגודלה בתחום ביטוחי חבות מעבידים (Worker Compensation), כאשר פעילותה מתפרסת על פני עשרות מדינות בעולם. 

בשנת 2022 נחתמו בין ווישור לאמטראסט מספר הסכמים אסטרטגיים להשקעה ושיתוף פעולה עסקי. בין היתר נחתם הסכם להשקעה ישירה של אמטראסט בחברה נכדה של ווישור, המשווקת ביטוח בתי עסק בארה"ב בתמורה ל-30% מהון המניות של החברה הנכדה. בנוסף, העמידה אז אמטראסט לווישור את שטר החוב, שכאמור צפוי לעמוד להמרה כחלק מהסכם ההשקעה הנוכחי. 

ווישור היא חברת ביטוח דיגיטלי שהוקמה ומנוהלת בידי ניצן צעיר הרים ואמיל ויינשל, שמחזיקים יחד בכ-39.4% ממניותיה. משקיעים חשובים נוספים בווישור הם בני הזוג צבי וענת ברק שלהם נתח של-37.3% מהמניות. בשנת 2021 הפתיעה ווישור כאשר רכשה מידי משפחת רחמני את השליטה בחברת הביטוח הוותיקה איילון. בעסקה שילמה ווישור 448 מיליון שקל עבור 67.3% ממניות איילון - השוות כיום עשרות אחוזים פחות מכך. מוקדם יותר השנה הגדילה את החזקותיה באיילון לכ-74% מההון בעסקת החלפת מניות.