הכוכב של מניית אנבידיה דועך. הדוח שקובע - מה צפוי לה בהמשך?

בבנק השוויצרי UBS מציינים את הדעיכה בסנטימנט של מניית אנבידיה • להערכתם, כלל מניות סקטור הטכנולוגיה דועכות לאור החשש מציפיות גבוהות מדי מתחום ה-AI • עם זאת, בבנק מציינים מספר נקודות שצפויות לתת רוח גבית לענקית השבבים

מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu
מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

"בשבועות האחרונים אנחנו רואים דעיכה בסנטימנט של מניית אנבידיה ", כך טוען טימותי ארקורי, אנליסט בבנק השוויצרי, UBS, בדיווח שפורסם באתר מארקטווצ'. להערכתו, עניין המשקיעים דעך לאחרונה בכלל מניות סקטור הטכנולוגיה לעומת המחצית הראשונה של השנה, ובפרט במניות הענן והשבבים כולל אנבידיה ו-AMD . אחת הסיבות המרכזיות לכך היא ההבנה של השוק כי הציפיות של רווחי החברות מתחום ה-AI היו גבוהות מהצפוי. 

כשהפחד משתלט על השווקים, כדאי לשקול השקעה במדד הזה 
הסנסציה החדשה בוול סטריט והסיכוי שתגיע לשווי של טריליון דולר 

למרות הדעיכה, ב-UBS עדיין אופטימיים

עם זאת, במבט קדימה, ארקורי עדיין אופטימי לגבי ביצועי מניית ענקית השבבים, ומעריך כי תצליח לעבור את "קיר הדאגה"' בתנאי שתספק למשקיעים תחזיות חיוביות להמשך.

עוד הדגיש ארקורי כי הביקוש לשבבי Blackwell החדשים שאנבידיה צפויה להשיק בהמשך השנה גבוה במיוחד וצפוי לתת רוח גבית לחברה. ההכרזה על השבבים החדשים הייתה המשמעותית ביותר של אנבידיה בתחום החומרה וצפויה על פי ענקית השבבים "להניע את עידן המחשוב הבא". NVIDIA Blackwell הינה ארכיטקטורה שתאפשר לארגונים בכל העולם לבנות ולהריץ בינה מלאכותית גנרטיבית בזמן אמת - עם מודלי שפה גדולים בעלי טריליוני פרמטרים וביעילות אנרגטית של פי 25 ביחס לדור הקודם, NVIDIA Hopper, שהושק לפני שנתיים. בין החברות שכבר אימצו את Blackwell נמצאות מיקרוסופט, מטא, גוגל, אמזון ו-OpenAI. 

"מדובר בשבב החזק ביותר שיש בעולם", אמר בתדריך כתבים עמית כץ, סמנכ"ל מוצרים באנבידיה, לפני מספר חודשים. למעבד החדש יש 208 מיליארד טרנזיסטורים, ולדברי החברה יכולות המעבד מגיעות לפי 4 בתחום האימון, ולפי 30 בתחום היישום, וכל זה ביעילות אנרגטית. גם ב-UBS ציינו כי ייצור השבבים "יתורגם לתמהיל הכנסות עשיר יותר למערך השבבים הוותיק יותר של אנבידיה, Hopper".

ארקורי צופה שאנבידיה תציג הכנסות של 204 מיליארד דולר בשנה הבאה וכי הרווח שלה למניה יעמוד על 4.95 דולר, זאת לעומת ההערכות הקודמות שלו שעמדו על הכנסות של 178 מיליארד דולר ורווח למניה של 4.22 דולר. לעומת זאת, התחזיות של  FactSet פחות אופטימיות, כאשר שם מעריכים כי הכנסות החברה יעמדו על 159 מיליארד דולר בשנה הקלנדרית הבאה, והרווח המתואם למניה יסתכם ב-3.57 דולר למניה.  

במקביל, ארקורי העלה את מחיר היעד שלו למניית אנבידיה ל-150 דולר מ-120 דולר, תוך שמירה על דירוג המלצת 'קנייה' על המניה.