מ-BUYME לוולט: תומר כהן מונה למנכ"ל וולט ישראל

בארבע השנים האחרונות כיהן תומר כהן כמנכ"ל פלטפורמת המתנות הדיגיטלית BUYME • ליאור אשכול, שכיהנה עד כה כמנכ"לית וולט בישראל, מקודמת לתפקיד בהנהלה הגלובלית ותוביל פעילות בשווקים אסטרטגיים של החברה בעולם

תומר כהן, מנכ״ל וולט ישראל / צילום: עופר חג׳יוב
תומר כהן, מנכ״ל וולט ישראל / צילום: עופר חג׳יוב

כחודש לאחר שפורסם כי ליאור אשכול, מנכ"לית וולט, תסיים את תפקידה ותקודם לתפקיד בהנהלה הגלובלית שם תוביל את הפעילות בשווקים האסטרטגיים של החברה בעולם, מונה תומר כהן למנכ"ל וולט ישראל. כהן כיהן בארבע השנים האחרונות כמנכ"ל פלטפורמת המתנות הדיגיטלית BUYME, והוביל את החברה לצמיחה משמעותית ולהיותה מובילת שוק המתנות הדיגיטליות בישראל. 

שאלות ותשובות | גם בישראל: וויזאייר משיקה מועדון טיסות חדש, אבל יש אותיות קטנות
מאימפריית אסתטיקה לחובות של 100 מיליון שקל: כך נערמו הצרות של אמריקן לייזר

קודם לכן, ב-2018, הקים כהן עם קבוצת TLC והבעלים ויו״ר הקבוצה בן יקר את חברת Jobit המתמחה באבחון, השמה וניהול קריירה לבני דור המילניאלס. בין היתר ייסד גם את פורום Ximus למנכ"לים צעירים. 

חברת וולט העולמית נוסדה ב-2014 בהלסינקי, פינלנד, ומאז התרחבה ל-27 מדינות, בעיקר באירופה. ביוני 2022 הושלמה מכירתה של וולט לחברת DoorDash תמורת סכום עתק של 7 מיליארד אירו. וולט משמשת כיום כזרוע הבינלאומית של החברה הממוזגת תחת השם DoorDash International וכוללת את 27 השווקים של וולט ואת שלושת השווקים הלא אמריקאים של DoorDash בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

הוולט מרקט הראשון בישראל, בנווה צדק / צילום: שי עזרי, Wolt ישראל
 הוולט מרקט הראשון בישראל, בנווה צדק / צילום: שי עזרי, Wolt ישראל

וולט הגיעה לישראל בסוף 2018 והאפליקציה הפופולרית מחברת בין מאות אלפי לקוחות, 8,000 בתי עסק ו-20 אלף שליחים עצמאיים. הפעילות החלה בתל אביב בתחום המסעדות, התרחבה מאז לירושלים, לחיפה ולבאר שבע, וכיום היא פועלת ברוב אזורי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת. בחברה מועסקים למעלה מ-1,200 עובדי מטה ושירות לקוחות הפרוסים במשרדי החברה בתל אביב, ירושלים, חיפה ואילת. 

ההתפשטות של וולט גם לתחום הריטייל

אשכול הובילה את החברה לצמיחה משמעותית, ומההתמקדות במשלוחי המזון להתפשטות גם לתחום הריטייל. ביוני 2021 השיקה את סופר יודה באפליקציה, ומאז התרחבה בעולמות הסופר עם רשתות כמו שופרסל, ויקטורי, טיב טעם, רמי לוי בשכונה ומחסני השוק, ובהמשך התרחבה גם לפארם. בשנה האחרונה החלו גם חנויות אופנה לבצע משלוחים באפליקציה. עם הניסיון של כהן ב-BUYME והצמיחה שלה תחת הובלתו, מעניין לראות לאן עוד תתפתח וולט בשנים הקרובות. 

״וולט היא אחת החברות הצומחות בישראל, עם השפעה משמעותית על מיליוני לקוחות, בתי עסק ושליחים שנהנים מהשימוש בפלטפורמה כל יום", אמר כהן. "אני שמח על ההזדמנות לעבוד עם הצוות המעולה שהביא את וולט למקום המדהים בו היא נמצאת היום, ומצפה להוביל את החברה ואת הצוות הלאה לשלבים הבאים של צמיחה וחדשנות. אני רוצה להודות לעובדי BUYME ולדירקטוריון על 4 שנים מלאות עשייה, חדשנות טכנולוגית וצמיחה יוצאת דופן״.

״אני מודה לתומר על ארבע שנים משמעותיות בהן החברה גדלה, התפתחה, והפכה להיות החברה המובילה בתחום המתנות בישראל", אמר יואב בן יקר, יו״ר ובעלים BUYME, "אני מאחל לתומר הצלחה רבה בדרכו החדשה".