הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד דרור שטרום, מתנגד למיזוג בין עמינח רשתות שיווק לבין נייט סליפ סנטר פלוס. על-פי רשות ההגבלים העסקיים, היו אמורים שני הצדדים למזג את פעילות הרשתות סליפ מארט של עמינח ונייט סליפ סנטר - לפי הסכם המיזוג - לרשת אחת בבעלות משותפת של עמינח רשתות ושל הבעלים הנוכחיים של נייט סליפ סנטר. ברשות סבורים, כי מיזוג זה בין הרשתות היה מביא לכך שבבעלות עמינח יימצאו שתי הרשתות הגדולות ביותר בשוק החנויות מתמחות השינה, שוק המאופיין במיעוט רשתות וביתרונות בכוח הפרסום לרשת.
בבדיקת כלכלני רשות ההגבלים עלה, כי השווקים של עמינח (מזרנים ברמה בינונית למיטות רגילות, מזרנים ברמה גבוהה למיטות רגילות ומיטות נוער) מאופיינים בבעייתיות במידע שבידי הצרכן, שמייחס בדרך כלל חשיבות רבה לנוחות המזרן ולתכונותיו הבריאותיות, אך למעשה אין לו מידע מספיק כדי להעריך נכון תכונות אלו במזרן המוצע לו.
מקורות המידע העיקריים של הצרכן הם אמצעי הפרסום השונים ואנשי המכירות. קיים חשש כי החסר במידע לצרכן מנוצל על-ידי הספקים ומאפשר להם לשווק מזרנים דומים באיכותם ולעתים אף זהים - בפערי מחירים גדולים.
עוד עולה מבדיקת הרשות, כי עמינח מפעילה לאורך זמן לחצים מתמשכים על הקמעונאים, שמטרתם לשמור על מחירי מינימום למוצריה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.