אום אל-פאחם תקבל ועדה מקומית

לדברי הוועדה המחוזית, במקרה שבו ישונו תחומי השיפוט באיזור, ייערכו ההליכים לתיקון מרחבי התכנון בהתאמה

הוועדה המחוזית חיפה החליטה להכריז על תחום שיפוטה של עיריית אום אל פאחם כמרחב תכנון מקומי נפרד. בעקבות כך, הוחלט להקים ועדה מקומית נפרדת לאום אל פאחם, הנמצאת בואדי ערה ונחשבת לאחת הערים הגדולות במגזר הערבי.

הוועדה המחוזית מנמקת את החלטתה בנימוקים הבאים: מדובר בעיר הראשית במרחב תכנון עירון, המונה כ-40 אלף תושבים; האינטנסיביות התכנונית בעיר רבה ביותר, ולכן עיקר פעילות הוועדה המקומית הקיימת, והמרכזת בתוכה עוד יישובים, היא בעיר אום אל פאחם; הוועדה המחוזית סבורה שע"י צמצום תחום המרחב תוכל הוועדה המקומית להעמיק את טיפולה בכל הרשויות שבתחומה; לעיריית אום אל פאחם מחלקת הנדסה מקצועית ומיומנת, המסוגלת לעמוד מטלות של ועדה מקומית; מאחר שהעיר הסמוכה - באקה אל גרביה - מונה פחות מ-35 אלף תושבים, בשלב זה אין למנות לה ועדה מקומית נפרדת בהתאם למדיניות משרד הפנים.

לדברי הוועדה המחוזית, במקרה שבו ישונו תחומי השיפוט באיזור, ייערכו ההליכים לתיקון מרחבי התכנון בהתאמה. הוועדה מפנה את תשומת לב שר הפנים, כי כאשר מוכרז מרחב תכנון חדש, יש לתת את הדעת לכל ההשלכות הנובעות מכך בתחום אדמיניסטרציה, התחייבויות כספיות, זכויות עובדים, חוזים עם ספקים ועוד. כמו כן, לדברי הוועדה, יש לקבוע הוראות מעבר בהתייעצות עם היועצת המשפטית של שר הפנים בכל הנוגע לטיפול בהיתרי בנייה ותוכניות מקומיות.