שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
 

תחפושות ומשלוחי מנות: אלה הענפים שרשמו זינוק בהכנסות בזכות פורים

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • מנתוני הפניקס גמא עולה כי הענפים הקשורים באופן ישיר לחג, כמו מזון והלבשה, נהנים מתנופה

חנות תחפושות / צילום: כדיה לוי
חנות תחפושות / צילום: כדיה לוי

ההכנות לחג פורים הביאו לעלייה משמעותית במחזורי הקניות בכרטיסי אשראי, הן בחנויות הפיזיות והן באונליין. השבוע האחרון מראה תנופה ברוב ענפי הצריכה במשק, כאשר הציבור נערך לחגיגות שצפויות להתקיים בימים הקרובים, כאשר חלק כבר החלו לפני שבוע - כך לפי מדד הפניקס גמא השבועי. 

מככבות בביצועים ובתשואות: הנוסחה שהקפיצה את חברות האופנה
חברת התעופה הישראלית שמציעה כרטיסים בפחות מ-100 דולר

ניתוח הנתונים חושף לא רק עליות במחזורים, אלא גם תיקון של ירידות שנרשמו בשבוע הקודם, לצד השוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שממחישה את ההתאוששות ואת הצמיחה בענפים מסוימים. 

ענף התיירות זינק ב־15% במחזור הקניות בהשוואה לשבוע הקודם, לאחר ירידה של כ־12% בשבוע שעבר, מה שמצביע על התאוששות בביקוש לחופשות סביב החג.

ענף המזון עלה ב־5% במחזור הקניות בהשוואה לשבוע הקודם. העלייה נובעת ככל הנראה מההכנות למשלוחי מנות ולאירוח, שהם חלק בלתי נפרד ממסורת פורים.

ענף האופנה רשם עלייה צנועה של 3% במחזור הקניות, לאחר ירידה של כ-10% בשבוע שעבר. הסיבה לכך עשויה להיות המעבר בין עונות - הציבור ממתין למבצעי האביב ומתמקד כעת ברכישות קטנות יותר, כמו אביזרים לתחפושות.

ענף המתנות לבית רשם עלייה של 9% במחזור, כאשר כל הגידול נבע מעלייה במספר העסקאות. לצד זאת, ענף הצעצועים והתחפושות זינק ב־25% במחזור הקניות.

"הציבור השבוע העלה הילוך ברכישות לקראת חג פורים", אמר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "אנו רואים שעדיין הרוב הגדול של הקניות מתבצע בחנויות הפיזיות, מה שמשקף את הרצון לחוות את ההכנות לחג באופן מוחשי".