שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
 

סערה בעולם סוכני הביטוח: המסלקה הפנסיונית לא עבדה יותר משבוע. אלו הסיבות

לגלובס נודע כי תקלה במערכת הנתונים fmr לא איפשרה למשוך נתונים מהמערכת הפנסיונית, וזאת שבועיים לאחר שתקלה אחרת בעקבות עדכון גרסה השביתה את המסלקה למשך כשבוע • מדובר בכלי העבודה העיקרי של סוכני הביטוח: "לא קיבלנו נתונים, ולכן לא היה ניתן לבצע פגישות, לצרף למוצרים פנסיונים או לנייד כספים", תיאר גורם בשוק את עוצמת הבעיה

סוכני ביטוח / אילוסטרציה: Shutterstock
סוכני ביטוח / אילוסטרציה: Shutterstock

סוכני הביטוח היו אובדי עצות בתקופה האחרונה. סוכנים רבים אישרו לגלובס כי מערכת המסלקה הפנסיונית לא עבדה ולא ניתן היה למשוך ממנה נתונים, מה שלמעשה עצר את כל עבודתם לחלוטין למשך יותר משבוע. 

מה באמת מרוויחות חברות הביטוח מהפוליסות שהן מוכרות? התקן החדש שמטלטל את הענף
שנת שיא בדיבידנדים: אלה החברות הכי נדיבות בתל אביב לבעלי המניות שלהן

המסלקה הפנסיונית היא המערכת שמאפשרת לסוכני הביטוח והמתכננים הפיננסים לראות את כל נתוני החסכונות של לקוח או לקוח פוטנציאלי, מה שנותן להם את היכולת לתת המלצות כיצד לטייב את החסכונות מבחינת הוזלת דמי ניהול ומיקסום תשואה. 

אלא שלגלובס נודע כי השבוע המערכת הפסיקה לעבוד. לדברי גורם בשוק "במקום להציג נתונים, המערכת כתבה שיש תקלה. זה התחיל כבר בסוף השבוע האחרון, זו השבתה כמעט מלאה של כל פעילות היועצים והסוכנים ופגיעה בציבור החוסכים", הדגיש הגורם. אותו גורם ואף גורם נוסף טוענים, כי גם עכשיו עדיין יש מספר בעיות, אך רובן כבר הסתדרו. סוכנים אחרים טוענים מנגד כי נכון לעכשיו הכל עובד כרגיל וניתן לקבל את הנתונים.

בדיקת גלובס העלתה כי הסיבה לתקלה היא אותה תקלה שהשביתה השבוע גם את אפליקציות המסחר של בתי ההשקעות מיטב ואי.בי.אי: מערכת התקשורת של חברת fmr שבבעלות משפחות גולדברג וטוקטלי. מדובר במערכת שנמצאת מאחורי הקלעים ומאפשרת את זרימת הנתונים לגופים שונים. כעת מתברר כי המערכת הזו שולטת גם בנתונים של המסלקה הפנסיונית. "בגלל הבעיה ב-fmr המסלקה החזירה תשובה שלא התקבל מידע מלא", הסביר לגלובס אדם בכיר בשוק.

אלא שהתקלה השבוע קרתה בסמיכות זמנים די בעייתית מבחינתם של הסוכנים. גם לפני שבועיים המערכת הפסיקה לעבוד למשך כשבוע, זאת עקב החלפת גרסה של מערכת המסלקה הפנסיונית עצמה, כשבמהלך אותו הזמן היו שגיאות במערכת ולא ניתן היה להשתמש בה. 

"לא קיבלנו נתונים, ולכן לא היה ניתן לבצע פגישות, לצרף למוצרים פנסיונים או לנייד כספים", תיאר גורם בכיר בשוק את ההשפעה הקשה של התקלה ההיא. 

מכל מקום, גם אם כעת התקלה האחרונה כבר טופלה, השאלה היא האם זה טוב שאין תחרות בתחום שנשלט כולו ע"י משפחות גולדברג וטוקטלי, ומערכת ה-fmr. "זה מחדד את השאלה למה יש רק מסלקה אחת" תוהה גורם בשוק.