שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
 

הודעה אחת של BYD עלתה לחברה הישראלית הזו כחצי מיליארד שקל בשבוע

בשל החשש שטכנולוגיית טעינה מהירה עליה הכריזה BYD עלולה ליצור תחרות משמעותית לאלקטריאון, נפלה מניית החברה ב-22% השבוע • אלקטריאון פרסמה היום הודעה לפיה אין מדובר בטכנולוגיה שתשפיע בצורה מהותית על החברה, "הפיתרון של BYD מתאים למקרים ייחודיים ואינו מתאים לשימוש יומיומי" • בעקבות הודעת אלקטריאון, מנייתה זינקה היום בת"א

אורן עזר, מנכ''ל אלקטריאון / צילום: ניר סלקמן
אורן עזר, מנכ''ל אלקטריאון / צילום: ניר סלקמן

מניית חברת הטעינה האלחוטית אלקטריאון רשמה ירידה של 22% השבוע זאת בין השאר בשל ספקולציות, שטכנולוגיית טעינה סופר מהירה עליה הכריזה חברת BYD עלולה ליצור תחרות משמעותית למוצר המרכזי של אלקטריאון.

לאחר ביטול הזמנת הענק, מנכ"ל אירודרום רועי דגני מתפטר
מדינת ישראל כבר לא מעודדת רכישת רכב חשמלי. אלה ההשלכות על השוק

ביום שלישי השבוע השיקה ענקית הרכב החשמלי והסוללות הסינית BYD טכנולוגיית טעינה חדשה, שלטענתה מסוגלת לטעון כלי רכב באופן תיאורטי בקצב של עד 1000 קילוואט, כמעט כפול מהקצב המירבי, שהוצע עד כה בתעשיית הרכב.

עם זאת הטעינה בקצב כזה דורשת סוללות מותאמות לכך בכלי הרכב ועד כה הושקו רק שני דגמים של BYD, שתומכים בטכנולוגיה.

בתגובה הודיעה הערב אלקטריאון לבורסה כי עמדתה היא, שאין מדובר בטכנולוגיה שיש בה כדי להשפיע בצורה מהותית על עסקי החברה או להוות תחרות ישירה על פעילות החברה, וכי לכל היותר "מערכת BYD מהווה פתרון משלים המיועד למקרים ייחודיים ואינו מתאים לשימוש יומיומי, אשר יכול להתקיים לצד טכנולוגיית החברה בדומה ל טכנולוגיות טעינה אחרות"

לדעת החברה, הטעינה הקווית, והטעינה הקווית המהירה בפרט, נותנות מענה מוגבל לצרכי הטעינה של ציי רכבים ושל רכבים פרטיים, המאופיין בחסמים טכנולוגיים, כלכליים ותפעוליים.

בין השאר טכנולוגיית הטעינה שהוצגה בסין דורשת חיבור חשמל מאסיבי, שלטענתה קשה לנהל אותו בצורה יעילה ואינו מתאים לטעינה בו זמנית של מספר כלי רכב התומכים בטעינה כזו.

החברה טוענת כי בהסתמך על הפרסומים עלות הפיתרון של BYD גבוהה לשימוש, הוא דורש השקעה משמעותית בתשתיות עם החזר השקעה לא ברור, מוגבל לסוגי רכב מסוימים, דורש שימוש בסוללות גדולות ויקרות ועלול לשחוק משמעותית את הסוללות בטעינה סופר-מהירה תכופה. "לעומת זאת טעינה אלחוטית מציעה פיתרון שמפחית את הצורך בסוללות גדולות שכן היא מאפשרת טעינה רציפה במהלך הנסיעה".