הממונה על השכר באוצר מתנגד להעלאת השכר ליו"ר רשות שדות התעופה ורומז כי השיקול הוא פרסונלי ולא מקצועי.
● בלעדי | הדיל יוצא לדרך: אתם תשלמו בכניסה לתל אביב, מירי רגב תקבל רכבת לקריית שמונה
● רשות שדות התעופה נגד ארקיע: מנסה לצמצם היצע ולפגוע בתחרות ובשירות
שרת התחבורה מירי רגב ביקשה את אישור האוצר להעלאת אחוזי המשרה של יו"ר רש"ת ל-100% בהשוואה ל-60% כיום, וזאת - על-פי ההנחה של גורמים בענף - כדי לקדם את מינוי ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, לתפקיד יו"ר רש"ת ובתנאים טובים יותר.
במשרד התחבורה הכחישו את הדברים וטענו כי "ללא כל קשר לזהות היו"ר, המציאות שנכפתה על מדינת ישראל מחייבת להרחיב את היקף המשרה של יו"ר הרשות, בדומה למקובל בחברות ממשלתיות בהיקף פעילות דומה ואף פחות".
ואולם מהמכתב עולה כי רגב לא אישרה את העלאת השכר ליו"ר הקודם ג'רי גרשון, שכיהן בתפקידו עד לפני כחודשיים במציאות דומה ואף קשה יותר מזו שאליה ייכנס היו"ר החדש.

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
פניות חוזרות ונשנות
כך, יוני פת, סגן בכיר לממונה על השכר, כתב למנכ"ל משרד התחבורה כי בעבר רש"ת הייתה תאגיד ברמת סיווג 8, ו-60% משרה שיקפו שכר של 29 אלף שקל. בשנת 2018 עלה סיווג החברה לדרגה 9.
"במהלך כהונתו של היו"ר היוצא, התקבלו במשרדנו ובמשרדכם פניות חוזרות ונשנות מהנהלת רש"ת לתיקון התגמול עבורו, וזאת בהתאם לעליית הסיווג", הזכיר פת במכתב. "בהתכתבויות הוצגה העמדה המקצועית שלנו, לפיה יש לעדכן את השכר כך שייגזר משכר מנכ"ל רמה 9, העומד כיום על 35,176 שקל לחודש. חרף האמור לעיל, לאורך כל תקופת כהונתו של היו"ר היוצא לא התקבלה פנייה ממשרדכם. פנינו מספר פעמים ללשכת שרת התחבורה, אך טרם קיבלנו התייחסות לכך".
במילים אחרות: למרות עמדת הממונה על השכר לפיה היה צריך לעדכן את שכר היו"ר ב-5,000 שקל נוספים, רגב לא הגיבה והשאירה את היו"ר הקודם בשכר נמוך מזה שהיה צריך לקבל. כעת, כשיש מועמד פוטנציאלי חדש לתפקיד, רגב מבקשת להגדיל את אחוזי המשרה - כך שבקשתה בהחלט תלויה בזהותו של היו"ר.
בנוסף לכך, פת קובל על כך שעל רקע המלחמה שכרם של עובדי המגזר הציבורי, ובפרט שכרם של עובדי רש"ת, יופחת בשנים 2025-2026. "יתרה מכך, הנהלת רש"ת הגיעה להסכמות עם ארגון העובדים על הפחתות שכרנðוספות וייחודיות לעובדי רש"ת לשנת 2025. העלאת גמול היו"ר דווקא בתקופה רגישה זו, כאשר שכר העובדים מופחת, אינה עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה, ולעמדתנו יש בה טעם לפגם".
דיל קואליציוני?
ינקי קוינט הודיע על כוונתו לפרוש מתפקיד מנהל רמ"י לפני תום הקדנציה שלו, שבה הוא מכהן ב-4.5 השנים האחרונות, ובמהלך תקופה זו גם שימש כממלא-מקום מנהל רשות החברות הממשלתיות. תחילה דווח בתקשורת כי רגב מתנגדת למינויו של קוינט ליו"ר רש"ת, אך נראה כי כעת היא מקדמת אותו בזריזות. בענף מעריכים כי הסיבה לכך היא ששר הבינוי השיכון יצחק גולדקנופף מעוניין לשבץ לתפקיד מנהל רמ"י את מנכ"ל משרדו יהודה מורגנשטרן, לאחר שקוינט ימשיך לתפקיד הבא.
בשבוע שעבר רגב ביקשה את הסכמת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לעדכן את שכר יו"ר רש"ת ל-100%, כלומר להשוותו לשכר המנכ"ל, כך שיעלה ל-58 אלף שקל. רגב כתבה כי "בעקבות האתגרים העומדים בפני הרשות בשנים הקרובות, בכוונתי לדרוש מהיו"ר הנכנס לנהל את ענייני הרשות במשרה מלאה, במטרה לתת מענה לצרכים המורכבים והמרובים של הרשות".
עוד כתבה רגב כי הדרישה להעלאת השכר היא "לקראת מינויו של יו"ר חדש למועצה ובמטרה לאפשר את מינויו של מנהל בעל שיעור קומה, שיוכל להקדיש את מלוא זמנו לטובת הרשות, ובשים לב להיקפי העבודה הצפויים". ואולם מי שאמון על ניהול רש"ת הוא המנכ"ל.
בכל אופן, גורמים בענף מסבירים כי על אף ההתנגדות המקצועית לעדכון השכר - אם אכן מדובר בדיל קואליציוני רחב, שר האוצר סמוטריץ' ינחה את הדרג המקצועי לאפשר את העדכון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.