אלונה בר און: "בנינו הליך בחירה מקצועי, נקי ומובנה, כדי שלבחירה תהיה משמעות. משקיעים הרבה חשיבה ומשאבים בכך"

בכנס 40 עד 40 הסבירה מו"ל גלובס על תהליך הבחירה: "בנינו תהליך סדור כדי שזה לא יהיה מוטה יח"צ ולא מסחרי" • בנוסף סיפרה בר און על הערכים של גלובס שמנחים את העשייה היום-יומית: "אנחנו מנסים להיות עיתון לא צעקני, לא פוליטי, לא מתלהם, לשמור על פינה של שפיות"

אלונה בר און, מו''ל גלובס, בכנס 40 עד 40 / צילום: כדיה לוי
אלונה בר און, מו''ל גלובס, בכנס 40 עד 40 / צילום: כדיה לוי

מו"ל גלובס, אלונה בר און, פתחה את כנס 40 עד 40, פרויקט המנהיגות הצעירה של גלובס, שהתקיים במרכז פרס לשלום בתל אביב-יפו, בתזכורת על כך ש"הלב של כולנו עדיין שותת בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר", ובסיפורו של החטוף אלקנה בוחבוט, בן 36 ממבשרת ציון, שנחטף מהמסיבה ברעים ועדיין שבוי בעזה. "אלקנה עבד בהפקה של המסיבה, כאיש הלוגיסטיקה של חברת מאשרום פרוג'קט", סיפרה בר און, והוסיפה כי "בנו של אלקנה ראם הוא בן ארבע, ואשתו רבקה עלתה לפני תשע שנים מקולומביה ונלחמת כל הזמן מול נשיא קולומביה שאינו ידוע בתמיכתו בישראל".

לפרויקט המלא של 40 עד 40 לשנת 2025

בהמשך דבריה סיפרה בר און על בניית רשימת 40 הצעירים המהווים את המנהיגות הצעירה. "בנינו בגלובס תהליך סדור, עבדנו עליו מאוד קשה, כדי שלבחירה תהיה משמעות, שזה לא יהיה מוטה יח"צ ולא יהיה מסחרי, אלא שייבחרו אנשים שבאמת הוכיחו את עצמם, ושזה לא יהיה סתמי. אנחנו משקיעים המון זמן ומשאבים בתהליך הזה. הרבה מאוד אנשים עובדים כדי לאפשר את הרגע הזה", אמרה.

כנס 40 עד 40 | מנהלת תהליך הבחירה: "לנהל מיון זה קצת כמו ניהול תורים"
כנס 40 עד 40 | יו"ר לאומי לנבחרת הצעירים: "עצבו את עתיד החברה והמשק בנחישות"

בר און ציינה את הדמויות העומדות מאחורי פרויקט 40 עד 40, בהן עורכת מגזין G עדי אהרוני, ש"מנצחת על הפרויקט הזה שאורך חודשים רבים של עבודה אינטנסיבית", יחד עם העורכת הראשית של גלובס, נעמה סיקולר, שעומדת בראש הצוות, ויחד עם ד"ר ליאת בסיס, הרכזת המקצועית לבחירה.

"לצד שלוש הנשים האלה יש ועדה מייעצת שמורכבת מבוגרי פרויקט 40 עד 40 לאורך השנים, שכבר התחלפו, כי עם השנים נוצר צבר של מנהלים בכירים במשק שהיו ברשימה", אמרה.

"נבחרת מגוונת ומרשימה"

מו"ל גלובס סיפרה על היקף הפרויקט ועל המספרים שמאחוריו, וחשפה שכדי לבחור את 40 הצעירים שמרכיבים את הנבחרת, הצוות נדרש לבחון 717 הגשות והמלצות על 535 מועמדים.

באשר לנבחרת שהורכבה אמרה בר און כי מדובר בנבחרת מגוונת ומרשימה, שמורכבת מ-45% מהמגזר העסקי. עוד סיפרה כי 41% מההגשות היו של נשים, וכי היו 10 מועמדים ממוצא אתיופי, ושניים מהם נבחרו לרשימה.

"אנחנו כל הזמן מנסים לשים את עצמנו בנעלים של מי שקורא אותנו ושואלים את עצמנו מה מצופה מאתנו", אמרה בר און. "לשים את העסקים במרכז זה נשמע מובן מאליו בעיתון עסקים, אבל זה לא - איפה החלק הציבורי? איך שומרים על גיוון בלי לוותר על האמינות ובלי לעשות אפליה מתקנת?

"אנחנו רוצים אנשים ראויים. זה תהליך מורכב שצריך להכניס אליו המון ערכים, והוא מבוסס על הערכים של גלובס. לגלובס יש ערכים, והם פוגשים את העשייה של גלובס יום-יום גם בתוכן. השאלות של גיוון מול מציאות ועוד שאלות של מפגשים בין ערכים - אלה השאלות שאנחנו מביאים גם ל-40 עד 40. אנחנו רוצים להרחיב את מעגל הנבחרים ברשימה בלי לוותר על הערכים".

"לשמור על פינה של שפיות"

מו"ל גלובס הוסיפה וסיפרה על הערכים של גלובס שמנחים את העשייה היום-יומית, ובין היתר אמרה כי "אנחנו מנסים להיות עיתון לא צעקני, לא פוליטי, לא מתלהם, לשמור על פינה של שפיות בים. כשפוגשים את האנשים שנבחרו לרשימה - אז הם התקווה. יש אנשים במדינת ישראל שבוחרים לקרוא את העיתון 'המשעמם' הזה, שמביא נתונים ועובדות ומביא פחות דרמות. יש לו ביקוש. וזאת התקווה שאני רואה יום-יום".

בר און הציגה נתונים של חברת הניטור והמחקר SimilaWeb המתייחסים לכניסות לאתר האינטרנט של גלובס ולאתר המותאם למכשירים ניידים, מספר הכניסות השנתי לאתר גלובס עומד על כ-105 מיליון - נתון גבוה מזה של שני המתחרים.

בר און הציגה נתונים לפיהם האמון בתקשורת ירד ב-20 השנים האחרונות מ-50% ב-2003 ל-30% ב-2023, וציינה כי "האמון זו המשימה של כולם. בעיית האמון היא לא רק של התקשורת, אלא גם של גופים עסקיים וגם של מלכ"רים, ו-40 האנשים שיושבים כאן הם אלה שיכולים להביא את התקווה ואת האמון הזה בחזרה".

*** גילוי מלא: פרויקט 40/40 של גלובס הוא פרויקט מערכתי הנערך מזה 20 שנה. בחירת המנהיגים הצעירים מבוצעת בהליך מסודר ומובנה המנוהל על-ידי פסיכולוגית תעסוקתית וועדה מייעצת, והבחירה היא על-פי קריטריונים קבועים עליהם ניתן לקרוא כאן וללא מעורבות מסחרית. גלובס מודה לשותפים שסייעו לנו לקיים את כנס המנהיגות הצעירה של ישראל: בנק לאומי, אל על, דוראל, משרד אגמון עם טולצ'ינסקי.