לגלובס נודע כי יו"ר חברת נמלי ישראל הבא צפוי להיות חזי חליוה, לשעבר מנכ"ל עיריית אשקלון ומקורב לראש העירייה תומר גלאם.
● ארבע מכרזים חדשים: מה ייבנה מעל התחנות של רכבת ישראל
● נגד כל הסיכויים: איך הצליח חולדאי לבלום את בניית חניוני הענק
לפי גורמים בענף התחבורה, חליוה עומד לעבור את החלטתה של ועדת המינויים של רשות החברות הממשלתיות ולכהן לאחר אישורו בממשלה כיו"ר חברת נמלי ישראל, האחראית על תשתיות הנמלים במדינה. חליוה גם עבד כסמנכ"ל הרכש בחברת נייס טכנולוגיות.
לחליוה יש ניסיון ניהולי ואולם אין ספק שקרבתו לגלאם, דמות חזקה ומקושרת פוליטית, לא הזיקה לניסיונות למנותו על ידי השרים האמונים - דודי אמסלם השר הממונה על החברות הממשלתיות ומירי רגב שרת התחבורה.
יושב ראש הדירקטוריון בחברה פנוי מזה כמה חודשים מאז שהסתיימה כהונתו של עוזי יצחקי כיו"ר החברה לאחר שבע שנים. יצחקי כיהן בעבר כמנכ"ל משרד התחבורה ושמו יובא לממשלה כמי שעתיד לעמוד בראשות רשות המטרו הגוף הרגולטורי שיוביל את פרויקט הענק.
עוד לפני שעזב, הדירקטוריון בראשותו של יצחקי, בחר לתפקיד המנכ"ל בפנחס צרויה ששימש מנכ"ל רשת מדיקה מרכזים רפואיים. לצרויה אין ניסיון בתחום התשתיות והנמלים ולפי החברה הוא נבחר מתוך 50 מועמדים. ואולם הבחירה בו הייתה כבר בחודש דצמבר 2024 ורק כעת, לאחר עיכובים רבים, הוא צפוי לעבור את אישור הוועדה ברשות החברות.
חברת נמלי ישראל היא חברה ממשלתית והיא מקימה, מפתחת, מתחזקת, משדרגת ומשכללת את נמלי הים המסחריים של מדינת ישראל בחיפה, באשדוד ובאילת, כמו את הנמלים החדשים שהקימה החברה: נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.