בימים אלה מתקיים ברשות הפטנטים מאבק בין רשת המשביר, בעלת סימן המסחר 365, לבין ענקית הקמעונאות אמזון, שמעוניינת להשתמש בסימן דומה עבור רשת המזון הבריא שבבעלותה • מהדיון בין הצדדים ניתן ללמוד לא מעט על כוונותיה של אמזון להתבססות בארץ
ניסיונותיה של ענקית המסחר האלקטרוני להשתלב בשוק הקמעונאות בעשור וחצי האחרון עלו מיליארדי דולרים, אך עדיין לא הניבו אסטרטגיה קוהרנטית
אמזון מכניסה את טכנולוגיית ה-Just Walk Out לסניפי Whole Foods, ותעשיית תאגידי האיקומרס פורחת
הרעיון של רישוי טכנולוגיית Go הוא המאמץ האחרון של אמזון לשתף פעולה עם כמה מהקמעונאים המסורתיים שנפגעו ממנה ורואים בה אויבת מושבעת ואיום על קיומם • בתוך כך, אמזון חנכה את החנות הגדולה ביותר שלה ללא קופות בשטח של 1,000 מטר – פי 5 מהגודל הממוצע כיום
העובדים חוששים שאמזון, הבעלים החדשים של רשת חנויות המכולת הול פודס, מנסה להפוך אותם ל"רובוטים", והם מנסים להקים איגוד עובדים כדי להגן על מקומות עבודתם • "אנו חוששים שאמזון תבצע טיהור בחברה אם היא לא תעמוד ביעדי המכירות; הם סוחטים את כל מה שהם יכולים מהעובדים"
אמזוןאנדי ג'סיג'ף בזוסהמשביר לצרכןחנויותטכנולוגיהמסחר מקווןקמעונאותרשם הפטנטיםרשתות שיווק