לבני וגרוניס החליטו: "השופט המכה" חוזר לעבודה

השופט, אשר נחשד בפגיעה בילדיו חוזר לעבודה, יטפל בתיקים אזרחיים בלבד ולא ידון בתיקים פליליים מכל סוג שהוא

השופט אשר נחשד בפגיעה בילדיו חוזר לעבודה, אבל "בתנאים מגבילים" - כך החליטו במשותף נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, ושרת המשפטים ציפי לבני.

על-פי ההחלטה, השופט יחזור לעבודה ב-1 לינואר 2014, אם כי לא כל הסמכויות שלו יחזרו אליו. הוחלט כי מעתה הוא יטפל בתיקים אזרחיים בלבד ולא ידון בתיקים פליליים מכל סוג שהוא, לרבות תיקי נוער ומשפחה. למרות זאת, תיקים שהוא החל לטפל בהם בעבר בנושאים שונים, למעט תיקי אלימות, יחזרו לטיפולו כבר בתום פגרת בתי המשפט בתחילת ספטמבר. השופט ייתן פסקי דין בתיקים אלה עם חזרתו לכס השיפוט בחודש ינואר.

עו"ד אלי זהר, המייצג את השופט, בירך על ההחלטה של נשיא בית המשפט העליון ושרת המשפטים. "ההחלטה היא החלטה מידתית המאזנת נכונה בין כל השיקולים הרלוונטיים", אמר. "עתה יש להניח לשופט ולמשפחתו ולאפשר להם לשוב לשגרת חייהם".

התיק נסגר

הודעה זו של לבני וגרוניס מגיעה לאחר החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא להגיש כתב אישום נגד השופט. "הטעמים המרכזיים העומדים ביסוד החלטתי הם טובת הילדים ומדיניות התביעה בתיקים שכאלה", כתב וינשטיין במאי האחרון. "טיפול בתיק אלימות בין הורה לילדיו מצריך רגישות רבה. כניסה ברגל גסה למארג רגיש ועדין זה, יכול שנזקה, במקרים מסוימים, יהא רב מתועלתה".

וינשטיין ציין כי הגשת כתב אישום בתיק זה תחייב את הילדים להעיד נגד אביהם, צעד שחוקרת הילדים שטיפלה בתיק התנגדה לו בכל תוקף. "לכך יש להוסיף כי מהראיות עולה כי מצבם הנוכחי של הקטינים הינו שפיר, וכי התנהגותו של החשוד השתנתה לטובה בשנים האחרונות", קבע היועץ המשפטי לממשלה. "ככל הנראה, תקופת המשבר בחיי המשפחה חלפה".

לפני כחודשיים נפגשו לבני וגרוניס עם השופט שסיפר להם את גרסתו לדברים. במהלך השיחה הוא ביקש מהשניים להתחשב בו ולאפשר לו להישאר שופט. הוא ציין כי הוא נכון לעבור משופט לענייני פלילים לשופט בנושאים אזרחיים. הוא גם הצהיר כי הוא נכון לעיכוב בקידומו למשך תקופה ארוכה, אבל הוא פנה אליהם בכל לשון של בקשה להשאיר אותו כשופט.