ממשיכים לעשות סדר באולמי האירועים: ועדת הערר המחוזית בירושלים דחתה תוכנית

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים דחתה תוכנית לשימוש בקומת מרתף של מבנה המשמש את מוסד "בית אריאל" כאולם אירועים. אולם אירועים פועל במרתף המוסד שברחוב הפסגה בשכונת בין וגן כבר שנים. בתחילה פעל על-פי היתר לשימוש חורג, ולאחר מכן ללא אישורים כלל.

בדצמבר 2002 הפקידה הוועדה את התוכנית, לאחר הכנת חו"ד אקוסטית על-ידי היזמים. התוכנית מבקשת להסדיר את השימוש של אולם האירועים בהליך תכנוני נכון, ולא במסגרת שימוש חורג.

ועדת המשנה החליטה לקבל את התנגדות התושבים המתגוררים במגרש הסמוך, לאחר שהשתכנעה כי "הפגיעה שיוצרת התוכנית כלפי הדיירים הסמוכים גדולה מתרומתה". הוועדה ציינה, כי נגרמו למתנגדים מטרדים קשים במשך שנים רבות כתוצאה מהפעלת אולם האירועים ב"בית אריאל".

בניין המתנגדים כלוא בין החצר האחורית של בית אריאל לבתי מגורים אחרים. כמו כן צוין, כי המיגון האקוסטי המוצע לא ייתן מענה הולם לטענות המתנגדים לעניין מטרדי רעש המתרחשים מחוץ לשטח המוגן. הוועדה ציינה, כי החניה שמוצעת בחצר האחורית תגרום לבעיות תנועה קשות בכביש המשמש כדרך גישה היחידה לבנייני המתנגדים, ותבטל שטח ירוק.

הוועדה הפנתה את תשומת לב המחלקה לפיקוח על הבנייה בעיריית ירושלים לטיפול באולם האירועים הפועל במקום ללא אישור, ואף פנתה לוועדה המקומית שלא לאשר במקום אולם אירועים בהליך של שימוש חורג.