חיפה: המקומית אישרה 36 יח"ד לצד בניין לשימור בכרמל

הוועדה המקומית חיפה החליטה בישיבתה האחרונה לקדם, ללא הסכמת הבעלים, תוכנית למתן אישור לשימוש עיסקי בידורי במבנה לשימור הצמוד לגן האם במרכז הכרמל, וכן למתן זכויות בנייה על שטח של 2,400 מ"ר הנמצאים מאחורי המבנה לשימור.

המבנה הוקם בתחילת המאה הקודמת, והתפרסם בשנות ה-80 עת פעל בו הסניף החיפאי של "המועדון של רפי שאולי". לאחר שנסגר המועדון, ומסעדה שפעלה בו מאוחר יותר סגרה את שעריה, עמד המבנה בשיממונו, ובשלב מסוים אף נאטם כדי למנוע חדירת פולשים.

על השטח הפנוי של החלקה מפעילים הבעלים מזה מספר שנים חניון ציבורי בתשלום. בשנת 2002 ביקשו הבעלים להרוס את המבנה, אולם בקשתם נדחתה על-ידי ועדת השימור. הבעלים ערערו הן לוועדה המחוזית והן לבית המשפט העליון, אולם נדחו בכל הערכאות.

על-פי התוכנית שאושרה בשבוע שעבר בוועדה המקומית, לא תותר הריסת הבניין הקיים או הרחבתו, ומאידך יותרו בו שימושים עסקיים שישתלבו במערך הבילוי, הבידור והתיירות של מרכז הכרמל.

עוד קובעת התוכנית, כי ביתרת המגרש ייקבעו 90 אחוזי בנייה, כלומר כ-3,300 מ"ר, בהן ניתן יהיה להקים עד 36 יחידות דיור במבנים בגובה מירבי של עד שש קומות. כמו כן תותר בניית שתי קומות חניה ושטחי שירות.