החוקר הפרטי בני תבין מבקש מביהמ"ש להחזיר את צו הכינוס נגדו

נגד תבין מתנהלים הליכי הוצאה לפועל בשל חובות של כ-14 מיליון שקל; טוען כי הוא מנסה להשתקם באמצעות הליך הכינוס

החוקר הפרטי בני תבין ממשיך בנסיונות ההתחמקות מהנושים. לאחר שביהמ"ש ביטל את צו כינוס הנכסים נגדו והורה על חלוקת הכספים בין הנושים, תבין מערער על ההחלטה וטוען כי הוא מנסה להשתקם באמצעות הליך הכינוס.

נגד תבין מתנהלים הליכי הוצאה לפועל בין היתר על-ידי בנק דיסקונט בשל חוב של 9.5 מיליון שקל, בנק לאומי בשל חוב של 2.2 מיליון שקל, ושלמה נרקיס בשל חוב של 1.9 מיליון שקל. כמו כן, תלויות ועומדות נגדו תביעות בהיקף של 2 מיליון שקל. גם אשתו לשעבר נקטה נגדו בהליכי כינוס, על זכויותיו בדירתם המשותפת.

באמצעות עו"ד גלעד קוצר, מבקש תבין להורות על עיכוב החלטת ביהמ"ש. לטענתו, סיכויי ערעורו על ההחלטה טובים וממילא אין לקבוע בשלב זה כי הערעור נעדר סיכוי כלל. תבין טוען כי מסקנתו של בית המשפט בהחלטתו היא מוטעית ושגויה והוא בחר לאמץ את גירסת שלטונות מע"מ, לפיה תבין התחמק משלטונות מע"מ ואף קבע כי יש להרשיעו בדין.

לדברי תבין, בית המשפט חורץ את דינו בהליך מזורז מבלי שנימוקיו נדונו לגופם. עוד טוען תבין כי קביעתו של בית המשפט לפיה הוא הוציא חשבוניות פיקטיביות היא מוקדמת, וניתנה טרם ההכרעה בעניינו בבית המשפט העוסק בכך.

תבין טוען, כי ביטול צו הכינוס עלול לגרום למאסרו ולהסב לו נזקים כבדים ובלתי הפיכים. לפני כשבועיים ביטל בית המשפט את הליכי פשיטת רגל נגד בני תבין. השופט, הרשם שמואל ברוך, קבע אז שתבין פעל על מנת לסכל את היכולת להיפרע מרכושו לטובת נושיו. ברוך קיבל אז את טענות הנושים על חוסר תום הלב של תבין, וציין שתבין לא הורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות משום שהצליח להתחמק מההליכים ולהיעלם. (פש"ר 1468/03).