50 מיליון שקל בשנה לשיקום העיר העתיקה בירושלים

הממשלה אישרה תקציב של 50 מיליון שקל בשנה בשנים 2006-2013 לשיקום, פיתוח ותחזוקה של מרחב אגן העיר העתיקה בירושלים והר הזיתים ותקציב של לפחות 10 מיליון שקל בשנה באותן שנים למימון תוכניות תיירותיות בעיר העתיקה, מתוך תקציב התיירות.

כמו כן החליטה הממשלה להטיל על משרד התחבורה להפנות 80 מיליון שקל מתקציב הכבישים העירוניים לטובת ביצוע העבודות בכביש 20. לשם כך, נקבע, יקצה משרד התחבורה בשנת 2006 30 מיליון שקל ו-80 מיליון שקל בהרשאה להתחייב.

התוכנית שאושרה לאגן העיר העתיקה והר הזיתים היא יוזמה משותפת של עיריית ירושלים והממשלה. היא הוגדרה כאחד היעדים הלאומיים של ראש הממשלה. מדובר על תוכנית רב שנתית מפורטת והיא תסוכם על-שידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הממונה על התקציבי באוצר ומנכ"ל עיריית ירושלים, איתן מאיר.

התוכנית תכלול שיקום ועבודות תשתית באתרים ארכיאולוגיים כגון החומה, שימור עתיקות ושילוט וגם פעולות שיבוצעו באופן שוטף, ביניהן תיגבור הניקיון, האכיפה העירונית המסחרית, פיקוח על בנייה בלתי חוקית ושיפור השירות לתיירים.

לדברי איתן מאיר, התוכנית אינה כוללת רק את העיר העתיקה, אלא גם את השטחים הסובבים. לדברי מאיר, מדובר באתר לאומי, שתחזוקתו ופיתוחו חייבו תקציב של הממשלה. התקציב של 50 מיליון שקל לשנה מתוסף לתקציב של 20 מיליון שקל שהעירייה משקיעה בעיר העתיקה ובשטחים הפתוחים שמסביב לה.