המועצה הארצית אישרה את תוכנית הרכבת המהירה לירושלים

לפי תוכניות הביצוע יסתיים הפרויקט בסוף 2009; נדחתה הצעת רשות הטבע להקמת מנהרה אחת בתוואי הרכבת, שאורכה 17 ק"מ

המועצה הארצית אישרה את תוכנית הרכבת המהירה לירושלים. אישור התוכנית התאפשר בעקבות משיכת החלופה הירוקה (חלופת המנהרה). הרכבת עידכנה את לוחות הזמנים, ולפי תוכניות הביצוע, יסתיים הפרויקט לקראת סוף 2009.

רכבת ישראל, באמצעות סמנכ"ל התשתיות, איליה וולקוב, הגישה היום (ב') לצוות המלווה שתי חוות דעת מקצועיות, שפסלו את הצעת רשות הטבע להקמת מנהרה אחת בתוואי הרכבת, שאורכה 17 ק"מ.

על-פי הבדיקה, החלופה מייקרת את הפרויקט ב-425 מיליון שקל בהשוואה לעלויות הביצוע המקורי, וכן גורמת לדחייה בלוחות הזמנים בלפחות שנתיים. רשות הטבע הפתיעה היום, כשהודיעה שהיא מושכת את הצעתה לחלופת המנהור, שאמורה היתה להציל שטחי טבע נדירים ובעלי רגישות נופית גבוהה.

המועצה הארצית נדרשה לדון שוב בתוכנית הרכבת המהירה לבקשת רשות הטבע שטענה, כי התוכנית המקורית, המבקשת להקים שלוש מנהרות, מהווה מפגע סביבתי חמור. הרשות טענה, כי רכבת ישראל לא תוכל לעמוד ביעדי העלות ובלוחות הזמנים. הצוות המלווה, בראשות עופרה ליבנה, ממינהל התכנון, אימץ את עמדת הרכבת ואישרר את החלטתו הקודמת לאשר את התוואי המקורי.

קו הרכבת המהיר לירושלים, דרך נתב"ג ומודיעין, הוא הקו המורכב ביותר שהרכבת מקדמת. זהו הקו הראשון שכולל מנהרות באורך 20 ק"מ וזהו הפרויקט היחיד שכולל הקמת מנהרה ותחנת רכבת בעומק של 80 מטר מתחת לפני הקרקע. עלות הפרויקט נאמדת ב-3.5 מיליארד שקל.