אחרי 28 שנה: המחוזית המליצה להפקיד התמ"מ

מבשרת ציון הוצאה מהשטח לפיתוח עירוני של ירושלים ותוגדר כיישוב פרברי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים החליטה להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה על הפקדת תוכנית המתאר המחוזית לירושלים (תמ"מ 30/1). זאת, לאחר 4 שנים בהן דנה בתוכנית. אם תאושר התוכנית במועצה הארצית, תוחלף תוכנית המתאר המחוזית הקיימת, שאושרה ב-1977.

תוכנית המתאר המחוזית חלה על כל שטח המחוז, הכולל 655 אלף דונם, כאשר מתוכם 136 אלף דונם מיועדים לשטחים עירוניים וכוללים את תוכנית מערב ירושלים - תוכנית ספדיה, ומעל 400 אלף דונם שטחים פתוחים.

הוועדה המחוזית החליטה להוציא את מבשרת ציון מהשטח לפיתוח עירוני של ירושלים ולהגדירה כיישוב פרברי, מה שתואם החלטות קודמות בדבר עצמאותה של מבשרת ציון.

הוועדה המחוזית לא אישרה את הצעת צוות התכנון ולשכת התכנון במשרד הפנים לאזור תעסוקה המשותף לקרית יערים ואבו גוש על שטח המשבצת החקלאית של קרית ענבים. הוועדה המחוזית סברה כי אזור התעסוקה המוצע יפגע בשטח הפתוח, וכי המענה צריך להיות באזור תעסוקה המוצע בהר חרת.

הוועדה המחוזית אישרה הקמת מלון בפארק המטרופוליני עמק הארזים, זאת בתנאי שגודלו ייקבע בתוכנית הכוללת. לדברי שר הפנים, אופיר פז-פינס, תוכנית המתאר שהתקבלה מחזקת את מעמד השטחים הפתוחים ונותנת מענה לצורך בשימור הערכים הנופיים לנוכח הבנייה המתוכננת באזור, ובראשה תוכנית מערב ירושלים.

לדברי נציג הארגונים הסביבתיים בוועדה המחוזית, אברהם שקד, הוועדה הוסיפה לתוכנית יערות, שמורות טבע ושטח חקלאות נופית. השבוע הוחלט להחזיר את חלקם במסגרת התוכנית.