שדרות: משרד השיכון והמינהל מקדמים תוכנית מתאר חדשה

החברה להגנת הטבע מתנגדת לתוכנית לבניית שכונת מגורים על גבעת הכלניות

משרד הבינוי והשיכון, יחד עם מינהל מקרקעי ישראל, מקדם תוכנית מתאר חדשה לעיר שדרות, הכוללת בניית שכונות מגורים חדשות על גבעות הכורכר הסובבות את העיר, בשטח המוניציפלי של המועצה האזורית שער הנגב. התוכנית הוגשה היום (א') לראשונה לוועדה המחוזית דרום.

החברה להגנת הטבע מתנגדת לתוכנית בטענה שגבעות הכורכר המתוכננות הן אתר טבע ונוף ייחודי, שכן באביב השטח כולו מתכסה בכלניות מרהיבות הצובעות את הגבעות בשלל צבעים. מהחברה להגנת הטבע נמסר, שהיא מתכוונת להתנגד לתוכנית ולבקש ממשרד הפנים לבדוק חלופות תכנוניות באזור.

לטענת החברה להגנת הטבע, תוכנית המתאר הנוכחית של שדרות מספקת פתרונות תכנוניים הולמים לעשרות השנים הבאות, ולכן אין צורך לפלוש לאזורי נוף טבעיים בעלי איכויות גבוהות, שנמצאים בתחום המועצה האזורית. עוד טוענת החברה להגנת הטבע, שהיא מקדמת תוכנית לשמירה על אגן נחל שקמה, כאזור המיועד לטיילות ולתיירות. בנייה על גבעות הכורכר תמנע את מימוש התוכנית ותפר לחלוטין את השטח כולו.

טענה נוספת היא, שמשרד השיכון והמינהל לא שיתפו בהכנת התוכנית את המועצה האזורית שער הנגב, המשרד לאיכות הסביבה, משרד הפנים והחברה להגנת הטבע, וקידם את התוכנית למרות ההתנגדות הצפויה. מתכנן את התוכנית משרד דוד בסט מגבעתיים.