המועצה הארצית: המרינה לכלי שיט קטנים שתוקם בחופי חיפה - לא באיזור ראש הכרמל

אזורי החיפוש להקמת מרינה לכלי שיט קטנים בחופי חיפה לא תכלול את אזור ראש הכרמל. כך החליטה היום (ג') ועדת המשנה לעניינים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) של המועצה הארצית. הוועדה משמשת גם כוועדת ההיגוי לתוכנית המתאר הארצית לחופי חיפה וטירת הכרמל.

עוד קבעה הוועדה שניתן יהיה למקם את המרינה רק בתחום שבין הנמל המערבי של חיפה לבין בניין הקזינו במזרח טיילת בת גלים. הוועדה לא קיבלה את בקשת עיריית חיפה לדחות את קבלת ההחלטה במספר חודשים במהלכם התכוונה העירייה לבצע בדיקה נוספת של החלופות. הוועדה ציינה את הצורך הדחוף בהשלמת התוכנית על מנת להסיר את אי הוודאות ולקבוע סדרי עדיפות ברורים לפיתוח ושימור חופי חיפה וטירת הכרמל.

לדברי מנהל מינהל התכנון ויו"ר הוועדה, האדריכל שמאי אסיף, בפני הוועדה לא הוצגו פתרונות או בדיקות המצדיקים הקמת מרינה באזור אחר של החוף. לפיכך תוכנית המתאר לחופי חיפה תאושר ללא מעגנה דרומית מערבית לבת גלים. יחד עם זאת ציין, כי אם וכאשר יוצגו בפני מוסדות התכנון כיוונים נוספים לבדיקה ייבחן הצורך בעריכת שינוי נוסף לתוכנית המתאר הארצית לחופים.

עוד החליטה הוועדה לדחות את בקשת עיריית טירת הכרמל להקים בתי מלון בשטח שממערב לכביש החוף זאת במטרה לשמר את החוף הפתוח לשימור הציבור.

מהחברה להגנת הטבע נמסר שמדובר ביום היסטורי שכן הוועדה גילתה אחריות רבה ואיזנה בין צורכי הפיתוח היום והחשיבה לדורות הבאים. לדברי רכז החופים של החברה להגנת הטבע, ניר פפי, אירגונים חברתיים סביבתיים ואקדמים הצליחו להביא לחשיבה מחודשת על טובת הפיתוח בעיר חיפה.