אושרו שתי תוכניות למגורים בירושלים - בגונן וברמות

תוכנית אחת חלה על שטח של 9.5 דונם ברחוב אליעזר הגדול בשכונת גונן; תוכנית שנייה כוללת 158 יח"ד בשכונת רמות

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה תוכנית להקמת 5 בנייני מגורים: מגדל בגובה 18 קומות, שני בניינים בגובה 8 קומות ושניים בגובה 6 קומות - כולם סביב חצר פנימית.

התוכנית חלה על שטח של 9.5 דונם ברחוב אליעזר הגדול בשכונת גונן. לתוכנית הוגשו 36 התנגדויות של תושבים מסביבת התוכנית, והתנגדות בשם הבעלים של שני הבניינים הגובלים בתוכנית. בין היתר הועלו טענות לגבי הגדלת הצפיפות בשכונה, שינוי אופי הבינוי בה וירידת ערך מבנים סמוכים.

ההתנגדויות נדחו והוועדה ציינה, בין היתר, כי יש מקום להקים במגרש פנוי בסדר גודל של כעשרה דונם פרויקט מגורים יוקרתי השונה מהבנייה הקיימת, במטרה למשוך אוכלוסיה חזקה לשכונה ולהפכה לאטרקטיבית.

נוסף לכך אישרה הוועדה גם תוכנית ל-158 יח"ד בשכונת רמות, שיזמה הרשות לפיתוח ירושלים. התוכנית משתרעת על 52 דונם מצפון לכביש גולדה ומדרום לרחוב מירסקי. ייעוד השטח במצב המאושר הוא שטח ציבורי פתוח. התוכנית מציעה שמונה בנייני מגורים חדשים. גובה בנייני המגורים הוא ארבע קומות מעל רחוב מירסקי, ושש קומות מעל רחוב נחמן ולנשטין, זאת תוך ניצול הטופוגרפיה לקומות נוספות בדירוג לכיוון רחוב גולדה. עיקר ההתנגדויות שהוגשו נגעו לשינוי הייעוד משטח ציבורי פתוח למגורים, מחסור בשטחים פתוחים בשכונה, גובה הבניינים המוצעים ועוד.

הוועדה החליטה לקבל את ההתנגדות של המינהל הקהילתי בנושא פיתוח השטחים הפתוחים, וקבעה שתנאי להיתר בנייה לבניין הראשון בשטח יהיה הצגת תוכנית לפיתוח השטח ע"י אדריכל נוף. תנאי לקבלת טופס 4 יהיה ביצוע של הפיתוח.

כמו כן, התקבלה התנגדות בעניין אפשרות שינוי גובה הבניינים. נקבע כי גובה הבניינים יקבע כהוראה אדריכלית שסטייה ממנה תחשב כסטייה ניכרת. בעקבות הסכמה של יזמי התוכנית התקבלו התנגדויות בעניין חזית מסחרית, והיא בוטלה. במקומה יהיו מגורים. הוועדה החליטה לדחות התנגדויות שבהן נטען למחסור בשטחים לצורכי ציבור בשכונה, מכיוון שהתוכנית מציעה 5.3 דונם עבור בנייני ציבור.