פרשת הקדמיום לתינוקות: משרד הבריאות החל בבדיקת כל המחיות של גרבר

הבדיקות הנוספות נעשות בעקבות גילוי רמות חריגות של קדמיום במשלוח של 300 מגשיות מחית גזר בשבוע שעבר

שירות המזון ומעבדות בריאות הציבור של משרד הבריאות החלו הבוקר (א') לערוך בדיקות להימצאות קדמיום באצווה נוספת של מחית הגזר של גרבר, על-מנת לבדוק אם גם בה נמצאות רמות חריגות בשיעור של אלפי אחוזים של קדמיום, כפי שנמצאו במשלוח שהקוד שלו הוא 19.07.06. התוצאות של בדיקה זו יתקבלו לכל המאוחר מחר (ב') בבוקר.

בדיקות האצווה הנוספת נעשות בעקבות גילוי רמות חריגות של קדמיום במשלוח של 300 מגשיות של מחית גזר בשבוע שעבר. הכמות של 300 מגשיות כוללת 7,200 צנצנות מחית ששווקו לכל רשתות השיווק והפארמים.

ביום ה' בלילה הורה משרד הבריאות לגרבר להסיר מהמדפים את כל מחיות הגזר, בגלל המצאות הקדמיום, שהינה מתכת מסוכנת שהצטברותה בגוף בריכוזים גבוהים עלולה לפגוע קשות באברים פנימיים ובעיקר בכבד ובכליות, ולגרום למחלות קשות נוספות.

מקור הקדמיום הוא באדמה והוא משמש בעיקר בתעשיית האלקטרוניקה והסוללות. במקביל ניתן למצוא את המתכת גם בסוגים שונים של מזון, ירקות הגדלים בתוך האדמה או על פניה, ובדגים השוחים במים מזוהמים.

משרד הבריאות הודיע, כי בסוף השבוע נבדק בבדיקות מדגמיות גם משלוח של מחית בטטות מתוצרת גרבר, אך הוא נמצא תקין. המשרד יערוך גם בדיקה של דלעת הגדלה על פני הקרקע.

חברת גרבר הבינלאומית פירסמה היום מודעה שבה הודיעה, כי תשלים את איסוף מחיות הגזר מרשתות השיווק עד מחר. כן הודיעה, כי כל צרכן שברשותו מחית גזר הנושאת את הקוד 19.07.06, יכול להשיבה, וכספו יוחזר לו.

החברה טוענת, כי מדובר במקרה בודד שהופיע במוצר יחיד, ואין לו השפעה על מוצרים אחרים של החברה. כן החלה לחקור את המקרה, כדי ללמוד כיצד שווק מוצר בעל רמות חריגות של קדמיום.