המחוזית הפקידה תוכנית להרחבת היישוב גיזו בעד 600 יח"ד

גבולות היישוב וייעודי הקרקע ייקבעו בתוכנית מפורטת; היישוב גיזו הנוכחי נמצא בתחום מועצה אזורית מטה יהודה, וכולל כ-60 יחידות דיור

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים החליטה להפקיד תוכנית מתאר מקומית, שקובעת שטח לאיתור הרחבה ליישוב הקהילתי גיזו. ההחלטה מהישיבה השבוע היא המשך להמלצת הוועדה המחוזית בתוכנית המתאר המחוזית החדשה תמ"מ 1/30, לקבוע שלושה מוקדים לפיתוח מגורים בדגם פרברי: גיזו, שריגים-ליאון ורוגלית - כל אחד בהיקף של עד 600 יחידות דיור.

גבולות היישוב וייעודי הקרקע ייקבעו בתוכנית מפורטת. היישוב גיזו הנוכחי נמצא בתחום מועצה אזורית מטה יהודה, בסמוך לדרך מספר 44, וכולל כ-60 יחידות דיור.

משרד הפנים מסר, כי ההחלטה לאפשר את הרחבת היישוב היא תולדה של המגמה לאפשר מגוון צורות יישוב בתחום המחוז, תוך הגבלת הפיתוח הפרברי למספר מצומצם של מוקדים, שמיקומם נקבע בין היתר מניתוח הרגישות הנופית-סביבתית.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, מאיר ויזל, מרוצה מקידום התוכנית. ויזל מציין כי בהמשך יהיה צורך לגזור את השטח האמיתי מהשטח שעליו דובר בישיבה הוועדה המחוזית. כלומר, התחום שבו ייבנו יחידות הדיור יהיה מצומצם יותר.