רמות אשכול: בוטל היתר ל-20 מרפסות בשל פגיעה בצביון

ביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים אישר החלטה של ועדת הערר, שביטלה היתר לבניית 20 מרפסות בבניין בשכונת רמות אשכול בירושלים. ביהמ"ש ציין, כי בשנים האחרונות חל שינוי במרקם החברתי של השכונה, וכתוצאה מכך החלו לזרום למוסדות התכנון בקשות רבות להקמת מרפסות לסוכה. היענות לבקשות אלה, נקבע, ללא תכנון כולל והתחשבות בצביון הארכיטקטוני המיוחד של השכונה, הובילה לתחילת תהליך חמור שפגע במראה ההרמוני של השכונה ובאופייה הארכיטקטוני המיוחד.

במאי 2005 דנה ועדת הערר לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים בעררים נגד החלטת ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתת היתר לבניית 20 המרפסות, וכאמור החליטה לבטל את ההיתר. הוועדה, בראשות עו"ד אהרון ברוכין, קבעה בין היתר, כי התוצאה של הבנייה מהווה פגיעה אדריכלית חמורה במבנה הבסיסי, תוך התנהלות של התחכמות וחוסר אכפתיות של היוזמים והתושבים בסביבה. ועדת הערר מתחה ביקורת גם על ועדת המשנה, שלא נימקה את החלטתה.

בעקבות זאת עתרה הוועדה המקומית לביהמ"ש וטענה, כי בעקבות החלטת ועדת הערר מתעוררת שאלה בקשר לגורל אותם דיירים שבנו כבר את המרפסות על-פי ההיתר שקיבלו. בתגובה טענה ועדת הערר, כי היא קיבלה את העררים כדי למנוע "בכייה לדורות והרס של הבניין והשכונה".