הוועדה המחוזית ת"א הפקידה תוכניות ל-523 יח"ד ו-9,132 מ"ר למסחר ומשרדים בשכונת פלורנטין בדרום ת"א

הוועדה הפקידה גם את תוכנית לוינסקי - שני מגדלי משרדים בגובה 35 קומות ליד התחנה המרכזית

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ת"א החליטה על הפקדת שתי תוכניות סמוכות המשלבות מגורים, מסחר ומשרדים: תוכנית אברבנאל-אילת, ותוכנית החרש והאומן, בשכונת פלורנטין בדרום ת"א.

התוכניות מציעות יחדיו 523 יח"ד חדשות, 9,132 מ"ר למסחר ומשרדים וכן 675 מ"ר לשירותי ציבור. הבינוי במתחם כולל 17 בניינים חדשים בגובה של 6-11 קומות, וכן ארבעה מבנים לשימור.

המתחמים ממוקמים בין רחובות אילת, אברבנאל וידידיה פרנקל, ומהווים חלק מתוכנית האב לשכונת פלורנטין. יזמי התוכנית הם בעלי מפעלים ובתי מלאכה באיזור ומינהל מקרקעי ישראל.

מדובר בתוכניות להתחדשות עירונית, אשר מטרתן פינוי אזורי מלאכה המהווים מפגע סביבתי, ויצירת אזורי מגורים עם חזיתות מסחריות, המקצות שטחים ציבוריים פתוחים לרווחת הציבור ויוצרות מערך שכונתי של רצף חצרות וגינות הקשורות ביניהן בשבילים ומדרכות.

ייחודן של שכונות המגורים הוא במיקום החזית המסחרית בקו הרחוב, ובתכנון שטחים ציבוריים פתוחים בתווך. אישור תוכניות אלה מהווה שלב בפיתוח האיזור ושינוי צביונו ממלאכה למגורים. עורכי התוכנית הם האדריכלים אריה גונן ורמי גיל.

כן החליטה הוועדה המחוזית על הפקדת תוכנית מתחם לוינסקי בת"א, המציעה 250 יח"ד ומרכז עסקים ראשי בהיקף של 82 אלף מ"ר, עם אפשרות המרה של חלק מזכויות התעסוקה ל-160 יח"ד נוספות.

התוכנית ממוקמת בין הרחובות ראשון לציון, לבנדה, ענתבי, יסוד המעלה וצמח דוד, בדרום העיר. המתחם גובל בתחנה המרכזית החדשה, ומטרת התוכנית היא לשקם את האיזור ולחדשו. התוכנית כלולה בפרויקט להתחדשות עירונית של משרד השיכון וקודמה ע"י עיריית ת"א.

במרכז המתחם מתוכנן שטח ציבורי פתוח בשטח של 8 דונמים ובו כיכר. רחוב לוינסקי יפוצל בקטע זה, ויעבור בהיקף הכיכר מצפון ומדרום לה, עם מדרכות רחבות בנות 10 מטרים.

בצד הדרומי של הכיכר, הצמוד לתחנה המרכזית, ייבנו שני מגדלי משרדים בגובה של עד 35 קומות, ובצד הצפוני של הכיכר ייבנו בנייני מגורים בני שמונה קומות. מימוש התוכנית צפוי בשלבים.