חיפה: המחוזית דחתה את המלצת המקומית להפקיד את תוכנית גד זאבי

התוכנית כוללת בניית 300 יח"ד בשלושה מגדלי מגורים במרכז הכרמל; הסיבה לדחייה: גובה הבניינים

הוועדה המחוזית חיפה דחתה את המלצת הוועדה המקומית חיפה לאשר להפקדה את תוכניתו של היזם גד זאבי לבניית שלושה מגדלי מגורים ברחוב מגידו שבמרכז הכרמל. הוועדה ביקשה את העירייה להתאים את התוכנית למסמך המדיניות לבנייה במרכז הכרמל שהוכן על-ידי העירייה ואושר על-ידי הוועדה המחוזית.

פרויקט מגדלי מגידו, בו שותפות חברת ד.ע דירות עלית בע"מ מקבוצת זאבי כולל כ-13 דונם בשטח שבין הרחובות מגידו ויפה נוף. בפרויקט מתוכננות להיבנות עד 300 דירות במגדלים בני 12-13 קומות, בצפיפות ממוצעת של עד 24 יחידות דיור לדונם. הוויכוח על גובה המגדלים נסוב סביב ההחלטה על גובה הפרויקט לעומת שטח הרחוב. לאור הפרשי הגבהים בין שני הרחובות התוחמים את הפרויקט, מבקשים היזמים להתייחס לגובה הרחוב התחתון כגובה הקובע, בעוד מהנדס העיר חיפה מתייחס לרחוב העליון כקובע.

התוכנית המקורית לפרויקט כללה הקמת שלושה מגדלים בגובה כ-40 קומות, הכוללים כ-800 דירות. לאחר אישור מסמך המדיניות, שקל זאבי לתבוע את העירייה במידה והתוכנית המקורית לא תאושר. זאבי החליט בינתיים להגיש את התוכנית ישירות לוועדה המחוזית. לאחר דיונים בין הצדדים הוחלט כי הליכי התכנון יימשכו, וכי נושא גובה פני הקרקע יידון במקביל בבוררות. לאחר הסיכום החליטה הוועדה המקומית להמליץ על הפקדת התוכנית, בטענה שהיזם התאים את עצמו למסמך המדיניות.

יצוין, כי מסמך המדיניות קבע כי גובה הבנייה באזור לא יעלה על 9 קומות, אולם פרויקט מגידו הוחרג מראש מאותו מסמך. כאמור, הוועדה המחוזית לא קיבלה את המלצות העירייה וביקשה מהיזמים ומהעירייה לשוב ולהתאים את התוכנית למסמך המדיניות.