משרדי ממשלה יתאכלסו בבניין מרכז האנרגיה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים ממליצה לוועדה המחוזית לאשר שימוש של משרדי ממשלה בבניין מרכז האנרגיה שבקרית הלאום בירושלים. המשרדים במרכז האנרגיה אמורים לשמש את עובדי מינהל מקרקעי ישראל.

בתב"ע קודמת, שנדונה בעבר לגבי מרכז האנרגיה, החליטה הוועדה המחוזית שבבניין לא יהיו משרדי ממשלה אלא משרדים לתחזוקה והפעלה של האתר. בעקבות כוונתם של מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל לאכלס את הבניין בעובדי הלשכה הראשית של המינהל, עתר ועד העובדים לביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים. הוא טען, כי איכלוס הבניין במשרדי המינהל נוגד את ייעודו כפי שנקבע בתוכנית מתאר מקומית החלה על המקום.

בסמוך למרכז האנרגיה, שאמור לספק את צורכי האנרגיה של בנייני קרית הלאום החדשה, נמצאת תחנת משנה של חברת החשמל. ביהמ"ש קבע כי אין זה סביר שבניין מרכז האנרגיה עצמו יועד גם למשרדי ממשלה רגילים, בלי שנבחנו הסיכונים הסביבתיים בו. כמו כן נקבע, כי השימוש בקומות המשרדים במרכז האנרגיה למטרת משרדי מינהל מקרקעי ישראל אינו תואם את השימושים המוגדרים בתוכנית.

מינהלת הקמת הממשלה הגישה בקשה לשינוי בתוכנית, שתאפשר תוספת שימוש למשרדי ממשלה. מנהל המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית ירושלים התייחס לעניין במכתב למנהלת המחלקה לרישוי בנייה, בו אישר שאין מניעה מבחינתו לאכלוס מרכז האנרגיה שבבנייני הממשלה בעובדים של ממ"י. זאת, ככל שהדברים נוגעים לנושאים שנדרשה בדיקתם על-פי הנחיות לחוות דעת סביבתית.

בין הגורמים שנבדקו על-ידי המחלקה לאיכות הסביבה היו אקוסטיקה, בדיקת יעילות המיגונים המגנטיים, זיהום אוויר וחומרים מסוכנים. בעקבות הבקשה לשינוי התוכנית פנה ועד העובדים של ממ"י לחברי הוועדה המקומית בבקשה שלא להמליץ על הפקדת התוכנית החדשה. בין היתר ציין הוועד, שהעובדים חוששים ממעבר "לבניין מסוכן שכזה". הוועד הוסיף שבבניין עצמו יש אלמנטים המזיקים לבריאות הציבור, ובין מרכז האנרגיה לתחנת המשנה יש צובר ענק של גז בקיבולת של 30 טון, שכל פגיעה בו תהווה סכנה לסובבים.