חברת נתיבי איילון ועיריית הרצליה יפצו 200 בעלי קרקעות ב–10.5 מיליון ד'

שמאי מכריע קיבל חלקית את ערעור בעלי הקרקעות אשר אדמותיהם הופקעו לסלילת הכביש

חברת נתיבי איילון והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה חוייבו אתמול (ג’) לשלם 10.5 מיליון דולר ל–200 בעלי קרקעות בתחומי הרצליה, בגין ירידת ערך קרקעותיהם בשל סלילת נתיבי איילון.

בעלי הקרקעות, אשר יוצגו על ידי עוה”ד אלון סמואל ועודד ישראלי, תבעו את הוועדה המקומית ואת נתיבי איילון בשל סלילת הכביש בקטע שבין שדרות שבעת הכוכבים לדרך בגין, והסלילה המתוכננת עד כביש ת”א–חיפה מצפון לרשפון.

הוועדה המקומית דחתה לפני מספר שנים את מרבית התביעות של בעלי הקרקעות. היא הסכימה לפצות חלקית רק את אלו שקרקעותיהם הופקעו בפועל לצורך סלילת הכביש, ב–28 אלף דולר לדונם בלבד.

על החלטת הוועדה המקומית הגישו בעלי קרקעות 12 עררים לוועדת הערר לתכנון ולבניה במחוז המרכז. זו החליטה לפני שלוש שנים להעביר את הדיון בגובה הפיצוי להכרעתו של השמאי יצחק סיון.

בעלי הקרקע טענו, כי יש לפצותם ב–100–170 אלף דולר לדונם, בהתאם למיקום כל חלקה וחלקה. לטענתם, לקרקעותיהן, שהיו ברובן חקלאיות, היה פוטנציאל לשינוי ייעוד לבנייה בשל מיקומן בטבורה של הרצליה, בסמוך להרצליה הייטס, לכפר שמריהו ולקניון שבעת הכוכבים.

הוועדה המקומית ונתיבי איילון טענו, כי לקרקעות העוררים לא היה כל פוטנציאל לבנייה. לדבריהן, הציבור ידע שבאיזור הבאסה, ממזרח למסילת הרכבת, עתיד לקום פארק ציבורי, לפי תוכנית האב להרצליה משנות ה–70.

בנוסף, אמרו קיים איסור בניה במרחק של 150 מ”ר ממסילת הברזל. לאור זאת סברו נתיבי איילון והוועדה המקומית, כי יש לפצות בהפחתת 40% רק את מי שעל קרקעותיהם נסללה הדרך בפועל.

סיון קבע, כי לקרקעות היה פוטנציאל מסוים שנובע ממיקומן בלב איזור מגורים מפותח במרכז הארץ. הוא הורה לפצות את בעלי הקרקעות ב–36–100 אלף דולר לדונם. את הוועדה המקומית ונתיבי איילון יצגה עו”ד טל דגן.