נדחו תביעות לירידת ערך נגד ביהמ"ש בת"א ומגדל המוזיאון

ועדת הערר לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב, בראשות עו"ד עופרה פרידמן, דחתה בסוף השבוע את תביעתם של דיירי בית רובינשטיין ופרויקט גולדה ברחוב ברקוביץ' בת"א, לירידת ערך בגין פגיעה של תוכנית 2528. לטענת הדיירים, התוכנית משנה את ייעודן של חלקות סמוכות לדירותיהם, מייעוד לבנייני ציבור בני 4-5 קומות, למגרש המסווג כאיזור מיוחד, עליו ניתן לבנות מגדל משרדים בן 25 קומות, מעל קומת מרתף וחנייה. כמו כן, התוכנית מאפשרת את הרחבתו של מתחם ביהמ"ש הסמוך ומכפילה את שטחו הבנוי.

לטענת השמאי אהוד המאירי, על העירייה לפצות את דיירי הפרויקטים בסך כולל של 5.5 מיליון דולר. לטענת הדיירים, אשר הסתמכו על שומתו של המאירי, על אף היות דירותיהם מחוץ לקו הכחול של התוכנית הפוגעת, הרי שזו שינתה את מהותן ומאפייני סביבתן.

העירייה, אשר התבססה על שומתו של משרד קציר-פרידמן-ברק, טענה מנגד, כי פרויקט בית רובינשטיין מרוחק כ-60 מטר ממגדל המשרדים (מגדל המוזיאון) ופרויקט גולדה מרוחק כ-85 מטר מהמגדל וביניהם מפריד גן ציבורי גדול המהווה חיץ פיזי רחב.

ועדת הערר, אשר הסתמכה על פסיקת ביהמ"ש העליון בנושא "מקרקעין גובלים", דחתה כאמור את טענות הדיירים. בהתאם לפסיקה, על המקרקעין להשיק פיזית לגבול התוכנית הפוגעת, כפי שהוא מסומן בתשריט.