הופקדה תוכנית המתאר לטייבה: תוספת של 1,600 יח"ד ושטחי תעסוקה

כן הפקידה הוועדה המחוזית תוכנית ל-1,200 יח"ד בצפון קלנסוואה על קרקע חקלאית

הוועדה המחוזית מרכז הפקידה את תוכנית המתאר של העיר טייבה. בין מטרות התוכנית: חיזוק מעמדה של העיר כמוקד עירוני אזורי, עידוד מקורות תעסוקה חדשים והפיכת העיר למרכז שירותים סביבתי.

התוכנית נגזרת מתוכנית האב לאשכול היישובים טירה, טייבה וקלנסווה, שבה צפי אוכלוסיה של כ-45,000 תושבים ב-2020. התוכנית כוללת תוספת של כ-1,600 דונם למגורים, כ-250 דונם המיועדים למוסדות ציבור, 280 דונם של שטחים ציבוריים ופתוחים וכ-180 דונם לתעסוקה. בתוכנית גם תחנת רכבת על קו המסילה המזרחית הנמצא בשלבי תכנון, וכן הסדרת אזור הפיתוח של נחל אלכסנדר, שנמצא מערבית לכביש 6 וישמש כריאה ירוקה לעיר וסביבתה.

למרות שטייבה נחשבת לעיר הגדולה מבין שלוש ערי המשולש טירה, טייבה וקלנסוואה, היא לא הצליחה עד היום לפתח אזור תעסוקה ומסחר מרשים, למרות קרבתה לכביש 441 והפוטנציאל הרב שלה. הסיבה לכך הם מאבקים פוליטיים וחמולתיים רבים שהחלישו את כוחה של העיר מבחינה פוליטית וכלכלית. התוכנית מנסה לשפר את מצבה של העיר באמצעות הסדרת מוקדי תעסוקה חדשים.

בנוסף, החליטה הוועדה המחוזית להפקיד תוכנית מגורים בצפון קלנסוואה. התוכנית משנה ייעוד של 450 דונם קרקע חקלאית לקרקע המיועדת למגורים. התוכנית כוללת 1,200 יח"ד, שטחים למבני ציבור, שטחים ציבוריים, שטחים פתוחים ודרכים. התוכנית גם דואגת לשמר את רצועת נחל אלכסנדר העובר בתוך העיר - נחל זה עולה על גדותיו לא אחת בעונת החורף, והסדרתו תכלול גם עבודות ניקוז שימנעו זאת.