ועדת ההתנגדויות אישרה את תוכנית נאות בית וגן בהרכב מצומצם

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית ירושלים אישרה בהרכב של שלושה חברים בלבד את תוכנית חברת נאות בית וגן ל-462 יח"ד במגרשי האימונים של קבוצת בית"ר ירושלים. בשבוע שעבר נעשה ניסיון להכניס את התוכנית לדיון של הוועדה המחוזית, למרות שהיא לא היתה על סדר היום. חבר הוועדה המקומית מאיר תורג'מן טען, כי מדובר בניסיון למחטף משום שממלאת יו"ר הוועדה המחוזית, אורלי קרקו, שתמכה בתוכנית, תעזוב בעוד כשבוע את תפקידה בוועדה.

בדיון השבוע השתתפו רק נציג שר התחבורה, ישי טלאור, קרקו וראש מועצת מטה יהודה, מאיר ויזל. החברים ציינו בהחלטתם כי לתוכנית הוגשו 4 התנגדויות שרובן נדחו, אך הוסיפו מספר תנאים לתוכנית.

החברים התייחסו לטענה שחברת נאות בית וגן היא גוף פרטי שרכש את זכויות המגרש מבית"ר ירושלים, שקיבלה את השטח מהמינהל ללא תמורה לשם מגרש כדורגל. כמו כן התייחסו החברים לדו"ח מבקר המדינה שפורסם ב-2005 בעניין, ולעובדה שהוועדה המקומית ירושלים החליטה להגיש את התוכנית בעצמה. ביחס לדו"ח מבקר המדינה הובהר שהתוכנית היא תוכנית איחוד וחלוקה שלא בהסכמה, החברה אינה מופיעה בטבלת ההקצאות אלא רק בעלי הקרקע הרשומים, כך שהחברה אינה מקבלת על-פי התוכנית זכויות בקרקע. לפיכך, נושא העיסקה שבינה ובין המינהל אינו מוכרע על-ידי הוועדה, והעניין התברר ביחסים שבין המינהל והחברה בעתיד.