מועצת העיר חיפה אישרה את מסמך מדיניות ציר מוריה: זכויות הבנייה יגדלו מ-60% ל-180%

באזור כיכר חורב, קרית ספר ורחוב צפרירים תותר בנייה של עד 9 קומות; ניתן יהיה להפעיל בתי עסק בקומת הקרקע

מועצת העיר חיפה, בשבתה כמליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה בישיבתה השבוע את מסמך מדיניות ציר מוריה, עליו שקדה באחרונה מחלקת מהנדס העיר חיפה. מסמך המדיניות נוצר אחרי שהוועדה המחוזית חייבה את עיריית חיפה להגיש מסמכי מדיניות לכמה אזורים בכרמל, תוך שאיפה להכנת תוכנית אב כוללת לעיר.

מסמך מדיניות ציר מוריה כולל את השטח שבין מרכז הכרמל לצומת חורב, ומפרט את מדיניות העירייה בכל הנוגע לאחוזי הבנייה, השימושים המותרים וסידורי התחבורה והחניה בציר. על-פי מסמך המדיניות, ניתן יהיה להגדיל את זכויות הבנייה באזור מ-60% כמותר כיום עד ל-180%. באזור כיכר חורב, קרית ספר ורחוב צפרירים תותר בנייה של עד 9 קומות.

אחת הבעיות הקשורות באישורי תוכניות לאזור ציר מוריה כרוכה בעובדה שהציר הפך למוקד הבילויים המרכזי בעיר, ולאורכו נפתחו עשרות פאבים ומסעדות. המסמך המאושר מגדיר היכן מותרת הפעילות המסחרית. כך למשל נקבע, כי מותר להפעיל בתי עסק שאינם יוצרים מטרד בקומות הקרקע לכל אורך הציר. במטרה לפתור את בעיות החניה הנובעות מריבוי המבלים, ממליץ המסמך על חפירת חניונים תת-קרקעיים באזורי המוקדים המסחריים.

למסמך, שנידון קודם לכן בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, הוגשו שתי התנגדויות, מהן אחת של חברת המועצה עדנה זרצקי שטענה כי ראוי שמסמך דוגמת זה, המשנה באופן יסודי את מדיניות התכנון, ילווה בהליך של שיתוף הציבור, אולם למרות הסתייגותה אישרה כאמור מועצת העיר את המסמך.