מנכ"ל משרד הפנים: הדיון בתוכנית ספדיה לא יוקפא

במכתב תשובה ללופוליאנסקי כותב בלינקוב, "הנושא יעלה לדיון במועצה הארצית בתאריך שייקבע, וההחלטה שתתקבל תהיה החלטה מקצועית גרידא, מתוך רצון לסייע בפיתוח ירושלים"

מנכ"ל משרד הפנים, רם בלינקוב, מסרב לבקשת ראש העיר ירושלים, אורי לופוליאנסקי, להקפיא את הדיון בתוכנית ספדיה, לבנייה למגורים בהרים שבמערב העיר.

במכתב תשובה ללופוליאנסקי כותב בלינקוב, "הנושא יעלה לדיון במועצה הארצית בתאריך שייקבע, וההחלטה שתתקבל תהיה החלטה מקצועית גרידא, מתוך רצון לסייע בפיתוח ירושלים".

בתחילת השבוע כתב לופוליאנסקי לבלינקוב שאין זו שעתה של תוכנית ספדיה. לדעתו, כרגע יש לעשות מאמץ ולהתרכז בתוכניות מגורים המצויות בהליכי אישור.

במכתבו ציין לופוליאנסקי, כי מבדיקות שערך עולה שיש תוכניות פוטנציאליות ל-50 אלף יחידות דיור. הוא ביקש לא לדון כעת בתוכנית ספדיה ולרכז את המאמצים במימוש התוכניות הקיימות.

בלינקוב ציין במכתבו, כי ימשיכו לדון בתוכנית שכן היזם אינו עוד עיריית ירושלים, אלא הוועדה המחוזית. הוא הוסיף, כי המועצה הארצית תתחשב בחלופות לתוכנית "מערב ירושלים", ביניהן עיבוי שכונות קיימות בעיר, בנייה לגובה ועוד.

במסגרת תוכנית ספדיה תוכננו בניית 20 אלף יחידות דיור, הקמת שטחים לתעשייה ולמסחר ותשתיות, בהר חרת, אזור הדסה ורכס לבן, על 24 אלף דונם.