משרד השיכון מאריך את מבצע רכישת דירות הדיור הציבורי עד סוף שנת 2007

המבצע כולל הנחה של 1% לכל שנת מגורים, וכן 20% הנחה לכל נפש במשפחה; המתגוררים באזור עדיפות לאומית מקבלים תוספת הנחה עד 92% הנחה

משרד השיכון ומשרד האוצר מאריכים את תוקפו של מבצע "כאן ביתי", לרכישת דירות הדיור הציבורי עד לסוף 2007. מבצע זה נותן עדיפות למשפחות גדולות המתגוררות בדיור הציבורי.

המבצע כולל הנחה של 1% לכל שנת מגורים, וכן 20% הנחה לכל נפש במשפחה. המתגוררים באזור עדיפות לאומית מקבלים תוספת הנחה של 25 אלף שקל למשפחה ו-12,500 שקל לבודד.

יכול לרכוש את הדירה מי שמתגורר בה לפחות שנתיים באזור עדיפות לאומית, ושלוש שנים ביתר אזורי הארץ. תקרת ההנחה באזור עדיפות לאומית היא 92%, מה שמשאיר לעתים יתרה לתשלום של 17 אלף שקל בלבד. תקרת ההנחה ביתר היישובים היא 82%.

חוק הדיור הציבורי אושר ב-1999, אך מיד הוקפא. החוק כלל אפשרות למכור את דירות הדיור הציבורי לדיירים, ובניית דירות חדשות באמצעות תקבולי המכירה. חוק נוסף שנקבע באותה עת כלל חובה מצד המדינה לתקן ולשפץ את הדירות.

בעקבות ההקפאה באו שלושה מבצעי מכירה. מבצע שיטרית, שהיה אז שר אוצר, נתן עדיפות למתגוררים בפריפריה; המבצע השני, שנקרא על שמו של יוזם החוק, רן כהן, נתן עדיפות לדיירים הוותיקים; המבצע השלישי, שנקרא על שמו של שר השיכון דאז, יצחק הרצוג, נתן עדיפות למשפחות גדולות.

הקפאת החוק גרמה לכך שתקבולי המכירה מועברים לאוצר, והמדינה אינה בונה דירות חדשות. כיום מנסים מספר ח"כ לעורר מחדש את הדיון בחוק, ובמיוחד להחזיר את הסעיף המחייב בנייה חדשה.