עיריית יבנה אישרה את פרויקט גן ראובן לבניית 1,300 יחידות דיור

התוכנית משתרעת על 300 דונם ותכלול בעיקר דירות גדולות, מערבית לאזור המלאכה

מועצת עיריית יבנה אישרה בישיבתה בשבוע שעבר את ההסכם עם החברות גן ראובן ודירות יוקרה, שבבעלות האחים גינדי. התוכנית כוללת כ-1,300 יח"ד בסמוך למתחם השכונה "הירוקה" המתוכננת (2,900 יח"ד), דרומית לרחוב חטיבת גבעתי ומערבית לאזור המלאכה.

שתי החברות הינן בעלי הזכויות בקרקע מתוקף הסכם עם מינהל מקרקעי ישראל. ההסכם הינו תולדה של מו"מ ארוך בין היזמים לראש העיר, צבי גוב-ארי, מהנדס העירייה, אינג' דוד שטרית, והיועצים המשפטיים.

התוכנית אושרה בזמנו ע"י הוועדה המקומית. הוועדה המחוזית החליטה להפקיד את התוכנית, ובמסגרת ההסכם סוכם בין הצדדים כי התוכנית תעבור שידרוג נוסף ותועבר לאשרור מחודש בוועדה המחוזית. הדבר ייעשה במהלך התקופה הקרובה.

התוכנית (יב/220/ג') משתרעת על 300 דונם וכוללת מגורים בבנייה רוויה, מוסדות ציבור, בתי ספר וגני ילדים, שטחים ציבוריים פתוחים ועוד. הדירות בפרויקט מתוכננות כדירות גדולות מעל 4 חדרים, בשילוב של 100 יח"ד קטנות יותר לזוגות צעירים.

עפ"י ההסכם, היזמים יבצעו את כל עבודות הפיתוח בשכונה עפ"י מפרטים וסטנדרטים גבוהים כדוגמת השכונה "הירוקה" הסמוכה ושכונת חתני פרס נובל בראשון לציון. בנוסף, ישלמו היזמים לעירייה היטלי השבחה ופיתוח בהיקף של 26.6 מיליון שקל. התשלומים יועברו לעירייה בשלבים, בהתאם להתקדמות הפרויקט.