דנס 100: מספר העובדים המקצועיים במשרדי ההנדסה הגדולים גדל ב-12%

עלייה של 30% בהכנסות חמשת המשרדים הגדולים " סרנה: השנה צפוי מחסור במהנדסים אזרחיים

דרוג דנס 100 של משרדי ההנדסה הגדולים בישראל של חברת דן אנד ברדסטריט ישראל, מצביע על צמיחה בקרב משרדי ההנדסה הגדולים הן בהכנסות והן במצבת העובדים.

מניתוח הדירוג עולה, כי חמשת המשרדים הגדולים הגדילו את הכנסותיהם במהלך 2006 בלמעלה מ-30%, לכ-500 מיליון דולר. כן נרשם גידול של 12% במספר העובדים המקצועיים. התחום עם שיעור הגידול בעובדים המקצועיים הגבוה ביותר הוא תחום ניהול הפרויקטים.

כלכלני דנס 100 מציינים, כי ב-2006 חל גידול בפעילות משרדי ההנדסה, בין היתר בעקבות נזקי מלחמת לבנון השנייה.

את הדרוג מובילה גם השנה, בפער ניכר מהמשרדים האחרים, קבוצת ברן. קבוצת ברן הינה קבוצה בינלאומית, המעסיקה 1,400 עובדים מקצועיים. אשתקד קלטה החברה 150 עובדים נוספים.

במקום השני מדורגת חברת לודן, המעסיקה 492 עובדים מקצועיים; במקום השלישי מדורגת קבוצת תהל, המתמחה בהנדסת מים בחו"ל, עם 441 עובדים;

במקום הרביעי קבוצת י.ו. גליל הנדסה עם 265 עובדים מקצועיים; במקום החמישי קבוצת ד.א.ל הנדסה, עם 163 עובדים מקצועיים, המתמחה בניהול פרויקטים בעיקר בתחום התשתיות; במקום השישי קבוצת גדיש הנדסה וניהול, עם 120 עובדים מקצועיים.

יו"ר איגוד המהנדסים ומנכ"ל חב' אפשטיין, ד"ר יואב סרנה, מציין, כי הגידול בהיקפי התעסוקה במשרדי ההנדסה מאפיין את הגידול בפעילות בענף הבנייה והתשתיות בשנה האחרונה. לדבריו, הגידול בענף נובע מההשקעות הגדולות יותר בתחום התשתיות. בתחום זה צופה סרנה מחסור במהנדסים עקב אי הכללת תוכניות לימודים בהיקף הנדרש לתחום התשתיות.