הערעור של פז התקבל: תקים תחנת כוח בבז"ן אשדוד בכ-60 מיליון דולר

הוסר המכשול האחרון בפני הקמת תחנת הכוח הפרטית של פז בבית הזיקוק באשדוד. ל"גלובס" נודע כי ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה במחוז הדרום, בראשות אהרון ברוכין, קיבלה ביום חמישי האחרון את הערעור שהוגש על ידי בז"ן אשדוד שבבעלות פז על החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באשדוד שלא אישרה את הפרויקט כיוון שלטענתה אין זה בסמכותה.

ועדת הערר קבעה כי לוועדה המקומית יש סמכות להעניק היתרי בנייה להקמת תחנת הכוח בתוך מתחם בית הזיקוק באשדוד שגודלו כ-1,100 דונם. את פז ייצגה בערעור עו"ד נעמי וייל.

בשבוע שעבר החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באשדוד שלא לתת היתרי בנייה להקמת תחנת הכוח בטענה שהתוכנית היתה צריכה להיות מאושרת במסגרת תמ"א-10 (תוכנית המתאר הארצית להקמת תחנת כוח) או לחלופין מוגשת לאישור הוועדה לתשתיות לאומיות. בפז הופתעו מההחלטה מאחר וההליכים מול הוועדה המקומית נמשכו מספר שנים, ונערכו להגשת ערעור לוועדת הערר המחוזית.

ועדת הערר המחוזית קבעה בהחלטתה כי אין סתירה בין התוכנית שהוגשה לאישור הוועדה המקומית לבין תוכנית המתאר הארצית להקמת תחנות הכוח.

לדעת ועדת הערר, את הפרטים החסרים בתוכנית ניתן יהיה להשלים במסגרת ההליך למתן היתרי בנייה ולא בדרך של אישור התוכנית מחדש, זאת לרבות הכנת תזכיר השפעה על הסביבה, מה שיסלול את הדרך להקמת תחנת הכוח.